برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرعامل بنیاد رودکی در دیدار با نوازندگان پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران مطرح کرد
علی‌اکبر صفی‌پور: آیندگان خواهند دانست که موسیقی چه نقشی در دفاع مقدس داشت
موسیقی ما - «علی‌اکبر صفی‌پور» -مدیرعامل بنیاد رودکی- با جمعی از نوازندگان پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران که در زمان هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان به اجرای برنامه می‌پرداختند، دیدار کرد. قرار است در هفته‌های آینده مراسم‌ گرامی‌داشتی برای این نوازندگان برگزار می‌شود. این نوازندگان در قالب ارکستر سمفونیک تهران، به جبهه‌ها رفته‌ و برای بالا بردن روحیه رزمندگان، کنسرت‌هایی را برگزار کرده‌اند. در یکی از این سفرها ارکستر مورد حمله شیمیایی رژیم بعث قرار می‌گیرند و تقریبا تمام اعضای ارکستر جانباز شیمیایی می‌شوند.

«علی‌اکبر صفی‌پور» در این رویداد خطاب به پیشکسوتان ارکستر سمفونیک گفت: «شما در سال‌های جنگ برای دفاع از کشور و ملت به جبهه‌ها رفتید و به رزمندگان خدمت کردید. کاری که شما کرده‌اید ماندگار است و آیندگان خواهند دانست که موسیقی ما چه نقشی در دفاع مقدس داشته است؛ نقشی که توجه به آن ضروری است. ما هم تلاش می کنیم سهم خودمان را در حوزه دفاع مقدس با گرامی‌داشت رشادت‌های شما انجام می‌دهیم و به طور حتم مردم عزیزمان نیز ‌سپاسگزار و قدردان شما هستند.»

صفی‌پور با مرور فعالیت های بنیاد رودکی در حوزه دفاع مقدس گفت: «انتشار اثر دکتر سعید شریفیان، ساخت سمفونی آزادگان از ساخته‌های استاد احمد پژمان، اجرای سمفونی پیروزی با ارکستر سمفونیک از جمله فعالیت های بنیاد رودکی در گذشته است؛ اخیرا هم ساخت سمفونی دفاع مقدس را به لوریس چکناواریان سپرده‌ایم که امیدواریم امسال آماده اجرا شود.»‌

در این دیدار ابتدا محمدرضا جعفری‌بهنام صدابردار پیشکسوت حوزه موسیقی توضیح داد: «گروهی که اکنون در اینجا جمع شده‌اند، گروهی ۲۶ نفر بود که همه این دوستان داوطلبانه به جبهه می‌رفتند. در مجموع نیز سیزده بار به منظور اجرا برای رزمندگان به جبهه سفر کردیم و بسیاری از ما در این سفرها مجروح شدند. معمولا ما روزهای پیش از عملیات برای رزمندگان اجرا می‌کردیم و خوشبختانه عملیات‌هایی که روزهای بعد از اجرای ما انجام می‌شد معمولا با پیروزی همراه بود. خوشحالیم که پس از ۳۰ سال بنیاد رودکی می‌خواهد بزرگداشتی برای ما برگزار کند و خوشحالیم که بالاخره ارگانی به فکر ما افتاده است.»‌

در بخش دیگری از این دیدار، محمد گلریز خواننده آن سال‌های ارکستر، در سخنانی گفت: «عزیزانی که برای ملت و مردمشان به جبهه رفتند توقع چندانی ندارند. همه کسانی که در آن سال‌ها با ما به جبهه ‌آمدند، برای خدمت به میهن می‌آمدند. با این حال توقع ما از مسئولان فرهنگی توجه بیشتر به موسیقی حماسی و دفاع مقدس است.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی‌اکبر صفی‌پور: آیندگان خواهند دانست که موسیقی چه نقشی در دفاع مقدس داشت | موسیقی ما