برنامه یاد بعضی نفرات
 
با بررسی تولیدات و نشر و پخش موسیقی در خاورمیانه صورت گرفت
سخنرانی «نیما جوان» در یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی جهان
موسیقی ما - روز گذشته نیما جوان (مدیر نشر و پخش جوان) به عنوان نماینده ایران از خاورمیانه در یکی از مهمترین جشنواره‌های موسیقی جهان در شهر هامبورگ یعنی فستيوال ريپا بان (Reeper bahn) سخنرانی کرد.
 
مدیران این فستیوال سه نماینده از خاورمیانه انتخاب کرده‌اند و به این ترتیب نمایندگان از کشورهای لبنان، فلسطین و همچنین ایران به این فستیوال دعوت شده‌اند که نیما جوان به دعوت «ماتیاس» یکی از کارشناسان موسیقی این فستیوال به عنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور داشته است.
 
فستیوال Reeperbahn هر سال در ماه سپتامبر به مدت چهار روز در شهر هامبورگ کشور آلمان برگزار می‌شود که یکی از غافلگیری‌های امسال آن، اجرای از پیش از تعیین نشده گروه Muse بود. در این فستیوال 900 اجرا (در ژانرهای مختلف موسیقی) و برنامه هنری با بالاترین استانداردها برگزار می‌شود. سال گذشته نیز صبا علیزاده با همراهی آندرئاس اشپكتل، در این فستیوال به اجرای موسیقی الکترونیک پرداخت.
 
نیما جوان در کنفرانسی که پیرامون صنعت موسیقی در خاورمیانه برگزار شد، درباره تشابهات موسیقی بین کشورهای خارمیانه و مشکلات نشر و پخش در این بخش صحبت کرد و همچنین به سوالاتی نظیر نوع تولیدات موسیقی در خاورمیانه و تأثیر آن از موسیقی غربی و این‌که آیا رویکرد مناسبی است یا نه پاسخ گفت.
 
در این فستیوال، علاوه بر اجرای کنسرت، رویدادهای دیگری نظیر نمایشگاه هنرهای زیبا، فیلم و ادبیات با موضوعیت موسیقی به نمایش گذاشته می‌شود که یک پلتفرم بزرگ برای بیان بسیاری از اشکال فرهنگی با هر دو ویژگی سنتی و مدرن است. همچنین این فستیوال مکانی عالی برای کشف هنرمندان در حال ظهور از ژانرهای مختلف از جمله پاپ، راک، سنتی، الکترونیک، هیپ هاپ، جز و... است.
 
اولین کارناوال فرهنگی در ماه مِی سال 1996 راه افتاد و از آن زمان، آخر ماه سپتامبر جشن گرفته شد؛ جشنی بزرگ با رنگ، موسیقی و رقصنده‌های شاد از سراسر جهان که بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 16:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سخنرانی «نیما جوان» در یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی جهان | موسیقی ما