برنامه یاد بعضی نفرات
 
رسول نجفیان: باید قدر عاشورا و آواهای آن را بدانیم
موسیقی ما - رسول نجفیان بازیگر و خواننده درباره انتشار کارهای خود در حال و هوای شهادت سالار شهیدان گفت: سال 83 بود که تصمیم گرفتم قطعه‌ای را در وصف سالار شهیدان بخوانم و ارادتم را نسبت به این حضرت نشان بدهم. در نتیجه آلبوم "با عاشورا می‌گریم" با چند ملودی درباره کربلا و امام حسین (ع) ساخته و منتشر کردم که استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت.

او ادامه داد: بعد از آن نیز قطعه "ذوالجناح می‌آید، بی سوار…" متشکل از نوحه‌های عاشورایی را در سال 89 اجرا کردم. این آلبوم موسیقی ۱۰ نوحه سوگواری با نواهایی با قدمت چهارصد ساله را شامل می‌شد و من نیز در این اثر اشعار را بازخوانی کردم.

نجفیان اضافه کرد: درواقع علاقه من به عاشورا و از کودکی ریشه می‌گیرد. وقتی به تک‌تک لحظات عاشورا دقیق شده و می‌نگرم پی می‌برم تمام آن دقایق نشان‌دهنده عشق الهی بوده که برای من معنای دیگری ندارد. همین عشق است که انسان را از خاک داغ کربلا به‌سوی بهشت سوق می‌دهد. در کل تمامی شهدای عاشورا یک معنی خاص را نشان می‌دهد و خود عاشورا حقیقتی به وسعت همه تاریخ شیعه است.

او تأکید کرد: البته این را هم باید بگویم که امروزه فضا و جامعه موسیقایی ما دچار انحرافات بدی شده است و ابتذال در آن کاملاً به چشم می‌آید، شما شاهد اشعاری هستید که هیچ سنخیتی با آثار فاخر موسیقی ندارد و صرفاً جنبه مصرفی دارد. متأسفانه نه در تنها در موسیقی بلکه در نوا و آوازهای عاشورایی نیز دچار این قبیل مشکلات هستیم.

این هنرمند همچنین گفت: ما باید قدر عاشورا و آواهای آن را بدانیم و برای تک‌تک آن‌ها ارزش قائل باشیم، چرا که در کل دنیا حتی کسانی که مسلمان نیستند وقتی واقعه عاشورا را می‌شنوند به گریه می‌افتند. این خصلت حسین است که دل همه را می‌لرزاند.

نجفیان اضافه کرد: آخرین پروژه سینمایی من بازی در یک نقش کوتاه در آخرین ساخته مهران مدیری بود. این روزها در حال مذاکره برای یک کار جدید هستم که به‌محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 01:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رسول نجفیان: باید قدر عاشورا و آواهای آن را بدانیم | موسیقی ما