برنامه یاد بعضی نفرات
 
با انتشار آلبوم «به سوی صفر» کمپین مبارزه با ایدز شروع شد
شهریار پارسه: امیدوارم این اثر از زاویه جدیدی به بیماری ایدز بپردازد
موسیقی ما - مدتی است با حمایت هنرمندان جوان ایرانی کمپینی برای مبارزه با شیوه بیماری ایدز و به صفر رساندن آن در ایران شکل گرفته است. این کمپین با معرفی آلبوم موسیقی پاپ «به سوی صفر» با صدای «شهریار پارسه» با حضور مهمانان و مخاطبان، پانزدهم شهریورماه در محل شعبه جدید فروشگاه بوکلند واقع در مجتمع تجاری آواسنتر اقدسیه برگزار شد.

در این مراسم دکتر «فرداد درودی» مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه بیماری ایدز در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشکر از حمایت هنرمندان در به صفر رساندن ایدز طی سخنانی کوتاه، نقش هنر در دعوت از جوانان برای توجه به بیماری ایدز را بسیار حائز اهمیت دانست:‌ «جامعه ایران، ساختار جمعیتی جوانی دارد و لزوم آگاه سازی جوانان در پاسخ به این بیماری بیش از پیش احساس می‌شود. در این میان هنرمنان به لحاظ فعالیت فرهنگی و ارتباط خاصی که با مخاطبِ خود دارند، نقش ارزنده‌ای در کمک به «به صفر رسانیدن ایدز» دارند.

او در انتها، ضمن تقدیر از تلاش آقای «شهریار پارسه» ابراز امیدواری کرد که هنرمندان نقش پررنگی در حساس سازی مخاطبان جوان در مهار این بیماری داشته باشند.

سپس دکتر «محمدرضا سیدقاسمی»، مدیرعامل مؤسسه پیام آوران همیاری (چترا) در استقبال از جوانانی که به صورت خودجوش و داوطلبانه به مهار انتشار بیماری ایدز کمک می‌کنند، بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال ایدز در کشورمان انتقال از طریق تزریق مشترک است ولی این الگو در حال تغییر به رابطه جنسی ناایمن است. نظر به این که کشور ما دارای جامعه جوانی است و جوانان به دنبال کنجکاوی و ماجراجویی هستند، در این راستا اقداماتی صورت پذیرفت که ضمن افزایش دانش، بیشترین تغییر نگرش در این گروه به‌وجود آید. موسسه چترا  اقداماتی در جهت رسیدن به اهداف سازمان ملل تا یک دهه انجام داده است که از جمله آن راه اندازی اتوبوس ایدز در کشورمان بود. یکی از تاثیرگذارترین اقدامات، استفاده از ابزار هنر در جهت تغییر در فرد و در نهایت جامعه است و آلبوم موسیقی «به سوی صفر» که با حمایت وزارت بهداشت و دفتر برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز و با زحمات هنرمند گرانقدر آقای شهریار پارسه به انجام رسید نیز گامی در راه رسیدن به این اهداف است.»

در انتها شهریار پارسه خواننده پاپ و هنرمند فعال در زمینه مبارزه با شیوع ایدز که بیش از 8 سال است فعالیت‌های موسیقیایی خود را به کمک برای فرهنگ سازی در مبارزه با شیوه اچ.آی.وی و ایدز اختصاص داده، کمپین آشنا سازی جوانان با ایدز و مهار آن، با محوریت نقش هنر موسیقی در مهار بیماری را معرفی کرد: «در راستای برنامه کشوری مهار ایدز، کمپینی از سال گذشته با حمایت چند سازمان دولتی و بین المللی و چند سازمان از بخش خصوصی از جمله برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه بیماری ایدز در در ایران، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت و مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر و اداره کنترل ایدز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اداره کل سلامت شهرداری تهران، شرکت تولید محصولات صوتی و تصویری سروش، مؤسسه پیام آوران همیاری و چند سازمان مردم نهاد دیگر آغاز شده که هدف آن آشناسازی نسل جوان با بیماری ایدز و نحوه مبارزه با شیوع آن است. قبل از این کمپین و در سال‌های گذشته، چند محصول فرهنگی از قبیل فیلم، سریال و جشنواره‌های متعدد گرافیک و کارتون تولید شده اند و آلبوم موسیقی پاپ «به سوی صفر» هم یکی از این تولیدات است و  امیدواریم از زاویه‌ای جدید به بیماری ایدز بپردازد و مورد استقبال و حمایت مخاطبان قرار گیرد.»‌

کمپین «به سوی صفر» به مدت شش ماه (15 شهریور لغایت 15 اسفند) به طول خواهد انجامید و در آن سعی خواهد شد مجموعه ای از برنامه‌های هنری برای مخاطبان طراحی و اجرا شود؛ با این چشم انداز که در یک افق 10 ساله، بیماری ایدز در ایران به صفر برسد. پارسه به علاقه‌مندان موسیقی وعده داد که منتظر رویدادهای جدید مفرح فرهنگی و هنری در این رابطه باشند. سپس قطعاتی از این آلبوم به صورت زنده اجرا شد و مورد استقبال هواداران قرار گرفت. عواید فروش این آلبوم صرف هزینه‌های مهار و به صفر رساندن اچ.آی.وی و ایدز در ایران خواهد شد.

از مهمانان این برنامه می‌توان به دکتر کریستف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جمهوری اسلامی ایران، ایرینا کورینیاک، معاون کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHDR)،  رانگا یان گورومورچی از دفتر منطقه‌ای برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه بیماری ایدز (UNAIDS)، دکتر پروین افسر کارزونی، ریاست اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (CDC) و  نازنین قائم مقامی فراهانی از مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ایران (UNIC) ) اشاره کرد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1397 - 23:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهریار پارسه: امیدوارم این اثر از زاویه جدیدی به بیماری ایدز بپردازد | موسیقی ما