برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر ارشاد:
موسیقی بخش تفکیک ناپذیر هویت ایرانی است
موسیقی ما - سیدعباس صالحی یکشنبه شب در مراسم دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان افزود: فراز و فرودهای تاریخ ایران سبب نشده که ایران و ایرانی از موسیقی فاصله بگیرد. نواها و نی ها تغییر یافته اند اما موسیقی مانده است.
وی توضیح داد: ایرانی با موسیقی زنده است. وطن، ایران و‌ موسیقی واژه های بهم‌ پیوسته و جداناپذیرند. بیهوده نیست که هیچ موسیقی دان ایرانی در تاریخ نبوده که به گونه ای قطعه ای با نام ایران ننواخته باشد یا به گونه ای نوای او با رنگ و بوی ایرانی عجین نشده باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر که ایران رنگین کمان اقوام است، بخش اصیل و جدایی ناپذیر اقوام ایرانی با موسیقی اقوام شناخته می شود.
صالحی با یادآوری اینکه اقوام ایرانی در پوشش، گویش و موسیقی، رنگین‌کمان ایران را ساخته و پرداخته اند،ادامه داد: همچنین اگر به شعر ایرانی بنگریم که روح ایران و بخشی از وجود هر ایرانی است، می بینیم با موسیقی پیوند یافته است. کلام فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولوی و هر شاعر ایرانی موسیقی بوده و همه کلمات آنها با موسیقی در جان ایرانی نشسته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: ایران در طول تاریخ در معرض تهاجم های مختلف بوده، چون در چهارراه تاریخ و جغرافیا زندگی می کرده و تاریخ چندهزار ساله تاریخ ایران با تهاجم های به این سرزمین همراه بوده است.
وی افزود: بخشی از نوای مقاومت، عزت، حماسه و ماندگاری ایرانی از طریق موسیقی ایرانی نواخته شده است.
صالحی با تاکید براینکه حمیت ایرانی با موسیقی ایرانی پیوند خورده است، گفت: همه ما در مقطع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اتفاق های دیگر نقش موسیقی را در حفظ روحیه عزت و مقاومت می شناسیم، شنیده ایم و به یاد داریم.
به عقیده وی، همه آنچه موسیقی را به ایران پیوند می دهد، امروز بر دوش جوانان است. در تاریخ چند هزارساله ایران نقش مهم ماندگاری هویت، اقوام، روح شاعرانه و عزت ایرانی بر دوش موسیقی است و نسل جوان پاسدار این گذشته پرافتخار است.
صالحی افزود: موسیقی سراسر انرژی بوده و جوانان به آن انرژی مضاعف می بخشند.
دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مرداد ماه در تهران آغاز شد و 17 شهریور ماه پایان یافت.
این جشنواره با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397 - 01:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی بخش تفکیک ناپذیر هویت ایرانی است | موسیقی ما