برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخن‌رانی رضا مهدوی و حسین علیشاپور
از سه آلبومِ تازه‌ی «محمد جلیل عندلیبی» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - آلبوم های «صبوحی زدگان»،«تنگ شکر» (ساز کن)» و «با قدسیان4»(با عاشقان فرد اعظم) با آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی رونمایی می‌شود. رونمایی این آثار، یکشنبه 18شهریورماه از ساعت 10:30 تا 12:30 در «مکتب تهران» برپا می‌شود و «رضا مهدوی» -نوازنده سنتور- و منتقد موسیقی در کنار «حسین علیشاپور» خواننده موسیقی ایرانی درباره این سه اثر سخن می‌گویند.

«صبوحی زدگان» مشتی است از خروارها ملودی در ذهن محمدجلیل عندلیبی. چینش قطعات آلبوم، روایتی دراماتیک از این نغمه‌پردازی را پیش روی مخاطبانش قرار می‌دهد. اشراف کامل مولف به ردیف موسیقی ایرانی از یک سو و دانش و تجربه ره یافته به حافظه شنیداری خالق این آثار از سوی دیگر، زمینه نوپردازی‌های «صبوحی زدگان» را همچون دیگر آثار عندلیبی فراهم کرده است.

«رسول شریفی» خواننده این اثر متولد 1352 در شهر رفسنجان است. شریفی در محضر زنده یاد ایرج بسطامی مکتب تهران را فرا گرفت؛ اما علاقه شخصی او را به سمت مکتب اصفهان کشاند. او در ادامه حضور در کلاس‌های محمدجلیل عندلیبی را آغاز کرد و تلفیق شعر و موسیقی را در محضر او آموخت. تسلط بر تصنیف‌خوانی از دیگر آموزه‌هایی است که شریفی در طول یک دهه همراهی با ملودی پرداز خاطره ساز به دست آورده است. «صبوحی زدگان» حاصل همنشینی و همکاری او با «محمدجلیل عندلیبی» است. اکبر گلپایگانی چندی قبل او و احمد کامیار را به عنوان شاگردان معنوی خود در خوانندگی معرفی کرده بود.

همچنین ساخت و انتشار آلبوم «با قدسیان4» ادامه راهی است که دو دهه قبل با ساخت و انتشار سه گانه آلبوم‌های عرفانی-آیینی «با قدسیان» آغاز شد با این تفاوت که این آلبوم با عنوان دوم «با عاشقان فرد اعظم» پس از گذشت دو دهه و با تغییر ذائقه موسیقایی علاقه‌مندان به دلایلی نظیر ورود رسانه‌های جدید از طریق اینترنت، ماهواره و به طور کلی رسانه‌های دیجیتال باید از نظر آهنگسازی، ارکستراسیون و فرم و محتوا، مخاطبان اصلی اش را که همان جوانان دوره حاضرند، بیش از پیش با خود همراه می‌کرد. خواننده آلبوم پیش رو؛ علی اسماعیلی متولد 1351 در شهر «کبودرآهنگ» از استان همدان است. او از 15 سالگی به کلاس درس مهرورز در همدان رفت و موسیقی ردیفی دستگاهی را نزد او آموخت و بعد از آن ردیف‌های استاد کریمی را به شکل خودآموز فراگرفت. زمینه آشنایی با عندلیبی تقریبا یک دهه قبل برای او فراهم شد تا تصنیف‌خوانی، نوازندگی سه تار و تکمیل آموزه‌هایش در زمینه صدا را نزد او دنبال کند. آلبوم با قدسیان  4(با عاشقان فرد اعظم) حاصل همکاری او با محمدجلیل عندلیبی است.

در آلبوم «تنگ شکر(ساز کن)» عندلیبی وفادار به فرم کلاسیک تصنیف سازی در موسیقی ایرانی کوشیده از فضاهای کمتر آزموده شده موسیقی ایرانی استفاده کند. برخلاف بسیاری از آثاری که در سال‌های اخیر عنوان نوپردازی را به همراه دارند، آهنگساز در این آلبوم از درون مایه موسیقی اصیل به فضایی نو نظر کرده است. احمد کامیار خواننده این آلبوم ، شهریور 1345 در اصفهان به دنیا آمده است. او در آغاز مسیر، باخواندن آوازها، تمرینات و گوش سپردن به تصانیف بزرگانی چون استاد اکبر گلپایگانی مشق موسیقی را آغاز کرد. از سال 1363 تا 1370 در کلاس های علیرضا افتخاری حاضر شد. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی راهی تهران شد و چندی بعد به اصفهان بازگشت تا شاگردی در محضر خواننده خوش صدای شهرش را از سر بگیرد. با توصیه حسین پاکدل با استاد محمدجلیل عندلیبی آشنا شد. «شب آرزو» اولین آلبوم این خواننده موسیقی ایرانی بود که در سال 88 با آهنگسازی همایون یزدانی منتشر شده است.

رونمایی از آثار جدید موسسه ایران مولانا یکشنبه 18شهریورماه از ساعت 10:30 تا 12:30 در «مکتب تهران» به نشانی تهران- پل کریمخان- خیابان عضدی(آبان)-کوچه کیوان-شماره 8  برگزار می شود. حضور در این مراسم برای عموم علاقه مندان به موسیقی ایرانی آزاد است.

در این آیین، محمدجلیل عندلیبی آهنگساز در کنار علی اسماعیلی خواننده آلبوم با قدسیان4، رسول شریفی خواننده آلبوم «صبوحی زدگان»، احمد کامیار خواننده آلبوم «تنگ شکر(ساز کن)» میزبان خبرنگاران، هنرمندان و علاقه‌‌‌مندان خواهند بود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 12:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از سه آلبومِ تازه‌ی «محمد جلیل عندلیبی» رونمایی می‌شود | موسیقی ما