برنامه یاد بعضی نفرات
 
بزرگداشت «محسن حججی» در تالار وحدت برگزار شد
سمفونی «پیروزی» اثر مجید انتظامی به خانواده‌ی شهدا تقدیم شد
موسیقی ما – کنگره‌ی «سربداران» با گردهمایی هنرمندان در پاسداشت شهدای مدافع حرم و سالگرد شهید محسن حججی دوشنبه 12 شهریور در تالار وحدت تهران به همت موسسه فرهنگی هنری کساء و با مشارکت بنیاد رودکی برگزار شد. اجرای سمفونی «پیروزی» به آهنگ‌سازی «مجید انتظامی» توسط ارکستر سمفونیک تهران و تقدیم آن به شهدای مدافع حرم، اجرای یک پرفورمنس به کارگردانی کامبیز بنان و اجرای یاحا کاشانی و  تجلیل از خانواده تعدادی از شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های این شب بود.

رونمایی از جلد دوم کتاب «جون خادم‌المهدی» با موضوع برترین اشعار شاعران ایران در وصف شهید محسن حججی از جمله بخش‌های مختلفی است که برای این ویژه برنامه با اجرای عبدالله روا در نظر گرفته شده است. «افشین علا» شاعر شناخته‌شده کشورمان ضمن خواندن اشعاری درباره شهید محسن حججی، گفت: «شهید حججی نماد شهدای گمنام و مظلوم مدافع حرم است. وصف این بزرگوار در قالب ابیات و اشعار نمی‌گنجد.»

«محسن طهرانی» -مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کساء- نیز در سخنانی گفت: «تلاش کرده‌ایم تا با ظرفیت‌های خود برنامه‌ای را برای شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی برگزار کنیم. ما امروز در ماندگارترین صحنه هنر تاریخ این کشور یعنی تالار وحدت جمع شدیم تا عهدنامه‌ای را با خانواده شهدای مدافع حرم امضا کنیم. امروز حد فاصل ما با خانواده شهدای مدافع حرم پرچم جمهوری اسلامی ایران است که شما عزیزان در صف اول آن هستید، ما منتقد برخی از شرایط هستیم و ما می‌خواهیم در این راه شما خانواده شهدای مدافع حرم پشتیبان ما باشید.»‌

سید حسین متولیان نویسنده و شاعر کشورمان که تدوین کتاب شعر «جون، خادم المهدی» را بر عهده داشته نیز در سخنانی گفت: «روزی که خبر اسارت و پس از آن شهادت جانکاه محسن حججی در رسانه‌ها منتشر شد، یک تصویر توجه همه را به سمت خود جلب کرد و آن اتیکت روی سینه این شهید عزیز بود که روی آن نوشته بود: «جون، خادم‌المهدی» کسانی که با ادبیات عاشورا آشنا هستند. خوب می‌دانند که جون غلام سیاه حضرت سیدالشهدا بود و وقتی در آن روزگار جانش را برای حسین(ع) فدا کرد، حضرت سیدالشهدا (ع) او را بر بالین خود قرار داد و از خداوند برای او رو سفیدی در آن دنیا را آرزو کرد و این شهید محسن حججی بود که با وام‌گیری از نام جون از سال 61 هجری آن را با خادم‌المهدی بودن روزگار ما پیوند زد.
 
متولیان درباره روند آماده‌سازی کتاب «جون، خادم المهدی» بیان کرد: «این کتاب برگرفته از متن شاعرانی است که با تمام رنگ‌ها و سلیقه‌های مختلف پیرامون شهید حججی نوشته شده است.»‌

قدردانی از تعدادی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم از جمله شهید دهقان، شهید مصطفی صدرزاده، شهید مهدی نوروزی، شهید حسن حسینی، شهید مُدواری، شهید ذاکر حسینی، شهید صارمی، شهید حججی و شهید قدیر سرلک به همراه قدردانی از هادی مقدم دوست، دانش اقباشاوی، حسن روح‌الامین، سید حسین متولیان و تعدادی دیگر از شاعران و هنرمندان بخش پایانی کنگره «سربداران» بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1397 - 14:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سمفونی «پیروزی» اثر مجید انتظامی به خانواده‌ی شهدا تقدیم شد | موسیقی ما