برنامه یاد بعضی نفرات
 
با بازخوانی یک تصنیف خاطره‌انگیز با تنظیمی متفاوت
قطعه جدید «منصور عامریان» منتشر شد
موسیقی ما - «منصور عامریان» دومین قطعه رسمی خود را منتشر کرد.

عامریان که چندی پیش قطعه «یار مرا» را به عنوان نخستین قطعه از آلبوم «عاشقانه-عارفانه» منتشر کرده بود، به تازگی قطعه دیگری از این آلبوم با عنوان «تو ای پری کجایی» که بازخوانی تصنیف خاطره‌انگیزی از ساخته‌های زنده‌یاد «همایون خرم» استاد فقید موسیقی ایران است را پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی وزارت ارشاد در اختیار مخاطبین قرار داده است.

این خواننده و آهنگساز همزمان با انتشار این قطعه در یادداشتی درباره آن توضیح داده است:

«چگونه می‌شود که یک موسیقی فاخر را بازخوانی کرد و بهتر از اصل آن قطعه بشود؟ قطعاً نمی‌شود. حتی در بهترین حالت، سال‌های کهکشانی با آن اثر فاصله خواهد داشت؛ زیرا آن موسیقی در روح و جان و روان مردم ریشه دوانده است.

هدف از بازخوانی آهنگ «سرگشته» که یکی از خاطره‌انگیزترین تصنیف‌های دوران معاصر موسیقی ما به حساب می آید، این بود که نسل جدید که کمتر به سمت این موسیقی رفته هم بتواند با نغمه‌های پر محتوا و غنی و مفهوم واقعی شعر بزرگان که ریشه در همین دیار و خاک دارد با تنظیمی مدرن‌تر بنا بر فضای موسیقی امروزی و اندیشه و ارزش‌های جدید خودش آشنا شود و برای نسل‌های گذشته هم تداعی آن خاطره‌ها باشد.

تصنیف «سرگشته» از جاودانه‌های استاد زنده‌یاد «همایون خرم» و اشعار باران‌خورده بزرگ سایه دوران «هوشنگ ابتهاج» با صدای خاک‌خورده بنده حقیر و تنظیم دوست و برادر نازنینم «محمد بهزادی» تقدیم به شما یارانِ جان و دل. امیدوارم که مقبول پسندتان واقع شود و بیشتر قدر نغمه‌های با ریشه این دیار و خاک را بدانیم. یاد استاد «حسین قوامی» گرامی و جاودان.

با تشکر از دفتر وزارت و ارشاد اسلامی؛ این کار را تقدیم به پنجره باران‌خورده و پر از مهر شما یاران جان و مِهربانوی هنر ایران زمین خانم «رخام» گرامی، عضو اصلی گروه موسیقی ما که امروز زادروزشان هست و برای ایشان آرزوی شادکامی و موفقیت‌های روز افزون را از حضرت مِهر دارم. سپاس فراوان از برادر نازنینم «یاسین الله‌دادیان» که در این مدت بسیار زحمت کشیدند تا کلیپ را به زیبایی و این حس و حال به سرانجام برسانند. سپاس از میثم محمدی عزیز قدر دان مهر و محبتت هستم همیشه و تشکر از همراهی همیشگی شما یاران جان و دلم.»

تیزر قطعه «تو ای پری کجایی»
دانلود
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1397 - 23:50

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه جدید «منصور عامریان» منتشر شد | موسیقی ما