.
کنسرت مهدی یراحی
گزارش کنسرت مهدی یراحی - مرداد 1397
اثری از: 
خواننده: 
تهیه کننده: 
پایگاه خبری - تحلیلی «موسیقی ما»
تصویر: 
سید علیرضا حق شناس، فراز فتحی
تدوین: 
فراز فتحی
plays 350151
موسیقی ما - «مهدی یراحی» پس از حدود یازده ماه در تهران روی صحنه رفت. خواننده «آینه قدی» عصر روز 26 مرداد طی دو سانس در سالن برج میلاد تهران میزبان دوستدارانش بود و قطعات جدید و خاطره‌انگیزش را در کنار آنها زمزمه کرد. این اولین کنسرت مهدی یراحی در تهران به تهیه‌کنندگی شرکت «فرهنگ گستر صبا» به مدیریت «امیر خائف‌زاده» بود. یراحی چند روز پیش از این کنسرت قطعه «تلقین» را منتشر کرده بود و در جریان این اجرا هم قول انتشار موزیک‌ویدئوی این کار به کارگردانی «فرید ناصری» برای روز اول شهریور را داد.
 
او کنسرتش را با قطعه تلقین آغاز کرد و در قسمت اوج این کار با باز شدن نمایشگرهای انتهای استیج رو به روی مخاطبانش قرار گرفت. در حین اجرای این کار هم بخش‌هایی از موزیک‌ویدئوی آن هم در نمایشگرهای سالن پخش شد و با وجود مدت زمان کوتاهی که از انتشار تلقین می‌گذشت همخوانی جالبی با یراحی از سوی دوستدارانش شکل گرفت. او در ادامه کنسرتش و در پاسخ به ابراز احساسات علاقه‌مندانش مقابل آنها زانو زد و سپس گفت:«من امشب حالم خیلی خوب است و امیدوارم امشب حال شما هم باشد. می‌دانم روزهای خوبی نداریم ولی امیدوارم این روزها را پشت سر بگذاریم.»
 
در میان همه قطعات مهدی یراحی قطعه خاک با وجود اینکه یک سوژه اجتماعی دارد و عاشقانه نیست هنوز هم از قطعات محبوب در کنسرت‌هایش است. بعد از اجرای این کار برخی حضار به صورت ایستاده او را تشویق کردند و این خواننده و آهنگساز خوزستانی گفت:«دم همه شما گرم که خونتان برای هموطنانتان در هر نقطه از ایران به جوش می‌آید.»
 
این خواننده در ادامه و پس از قطعاتی نظیر مثل مجسمه، آخرین اسیر  و چشم تو سراغ یکی از کارهای عربی محبوبش رفت. قطعه «حیک» که آخرین روز سال 96 منتشر شد و بازخورد خوبی برای مهدی یراحی داشت و در این برنامه هم انرژی سالن را بالا برد. مهدی یراحی در بخش دیگری از اجرای سانس اول خود برای معرفی «علیرضا طلیسچی» گفت:«او خواننده‌ای است که صدایش را دوست دارم و واقعاً صدا دارد.»
 
اما سورپرایز اصلی این کنسرت یادبود ویژه مهدی یراحی برای «حبیب محبیان» بود. او پس از قطعه «از خود خبر بیار» که با گیتار اجرا کرد، سازش را کنار نگذاشت و گفت که برایتان یک سورپرایز داریم. یراحی با نوازندگی گیتار آکوستیک خودش و همراهی اعضای گروه قطعه «پریا» از زنده‌یاد حبیب را خواند. پشت سر او هم تصاویری از مرحوم محبیان که برخی از آنها مربوط به حضورش در سومین جشن سالانه «موسیقی ما» بود از نمایشگرها پخش شد. بلافاصله بعد از اتمام این کار هم ویدئویی از محمد محبیان پخش شد و او گفت:«از دوست خوبم آقای مهدی یراحی بابت ایده‌ زیبایی که داشتند تشکر می‌کنم. خداوند حبیب را برای شما آورد و شما حبیب را حبیب کردید.» مهدی یراحی هم پس از این کار گفت:«حبیب محبیان مظلوم از دنیا رفت و آنجا که بود با اتهام‌های زیادی مواجه شد و به ایران هم که آمد به او اتهام زدند ولی با قدرت در حافظه تاریخ ایران ماندگار است.» یکی دیگر از بخش‌های رپرتوار هم ریمیکس الکترونیک قطعات «هوای تو» و «منو رها کن» از عماد لاریجانی بود.
 
در بخش پایانی هم برای اجرای قطعه «غزال» مینو قاسم‌پور (نوازنده ساز قانون) و مرتضی کریمی (نوازنده ساز عود) روی صحنه حاضر شدند. غیر از این دو نوازنده، از اکبر شهریاری که تا سال گذشته در ارکستر مهدی یراحی پرکاشن می‌نواخت دعوت کرد تا در قطعه غزال آنها را همراهی کند. نوازنده با انرژی که به همراه «دانیال دانشور» در این قطعه تمپو و پرکاشن نواخت.
 
سانس دوم کنسرت مهدی یراحی هم با حضور چند چهره مطرح همراه بود. این خواننده پیش از معرفی «بهنام بانی» گفت:«خواننده‌ای در جمع ما حضور دارد که صدای خوبی دارد ولی چندی پیش به او گفتم صدای خوب را خیلی‌ها دارند اما تو قلب بزرگی داری و این بسیار مهم است و باید از آن مراقبت کنی.» همچنین یراحی در حین تشویق حضار، عبارت معروف بهنام بانی یعنی سالن بالا را بیان کرد! همچنین در بخش دیگری از سانس دوم هم حین ورود «احسان علیخانی» به سالن، حضار متوجه او شدند و با تشویق‌های شدید از این مجری مطرح استقبال کردند. یراحی درباره این اتفاق گفت:«دوست خوب من آمد و همه چیز را مثل سیل با خودش برد!» یکی دیگر از مهمانان سانس دوم کنسرت یراحی هم که حضورش تشویق‌های زیادی را به دنبال داشت «مهدی جهانی» بود. مهدی یراحی پیش از معرفی «هومن نامداری» در سالن از او بابت همکاری‌هایی که در کارهای گذشته و آلبوم عربی داشتند تشکر کرد. همچنین در هنگام معرفی «مونا برزویی» خبر از انتشار یک قطعه جدید با ترانه این ترانه‌سرا داد.در نهایت هم مهدی یراحی وعده انتشار آلبوم عربی خود را برای ماه‌های آینده داد. او اعلام کرد که کار روی این آلبوم را از حدود پنج یا شش سال قبل شروع کرده و تنظیم‌هایش هم از مدتی قبل آغاز شده است. در پشت صحنه کنسرت و بین دو سانس هم جشن تولد امیر خائف‌زاده با حضور مهدی یراحی و اعضای گروه برگزار شد. همچنین پس از اتمام سانس دوم، بهنام بانی از مهدی یراحی قول گرفت تا در یکی از کنسرت‌های او حضور پیدا کند.
 
سامان جلیلی، سپهر وکیلی، فرید ناصری، شهرام ناصری، امیر مقیمی، مریم نوابی‌نژاد،ایمان ابراهیمی، گروه دکور، دکتر محمدزاده، دکتر میرفروش و مهدی قربانی دیگر مهمانان دو سانس کنسرت مهدی یراحی در تهران بودند. همچنین در ارکستر او هم مهرداد احمدزاده (کیبورد یک و همخوان)، عماد لاریجانی (کیبورد دو)، امیر فقیه (سمپلر و سینت‌سایزر)، عظیم روحانی (گیتار)، مجید رضاپور (درامز)، دانیال دانشور (پرکاشن)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس) و علی افلاطونی (گیتار الکتریک) حضور داشتند.

نسخه با کیفیت گزارش ویدئویی کنسرت «مهدی یراحی» را از این صفحه ببینید و دانلود کنید.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


دیدگاه‌ها

یکشنبه 28 مرداد 1397 - 14:10

عالی بود

یکشنبه 28 مرداد 1397 - 19:53

وووویییی سامان و علیرضا هم بودن تو کنسرتش ااای جووونم

یکشنبه 28 مرداد 1397 - 22:22

مثل همیشه آقای یراحی بهترینی.

دوشنبه 29 مرداد 1397 - 07:39

از یاد بود استاد حبیب چیزی ندیدیم

چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 13:07

دم آقا مهدی گرم که اینهمه با عشقن.
کاش گزارش یکم کامل تر بود؛ یکم با خودشون هم حرف می‌زدین

شنبه 3 شهریور 1397 - 00:39

احسان علیخانی حیف تو نیست رفتی کنسرت یراحی حداقل میرفتی کنسرت یگانه

شنبه 10 شهریور 1397 - 08:40

چرا دانلود نمیشه؟!!

پنجشنبه 15 شهریور 1397 - 00:59

دانلود میشه

شنبه 17 شهریور 1397 - 01:40

حیف بهنامم تو کنسرت بود

چهارشنبه 11 مهر 1397 - 16:23

سلام

صفحه‌ها

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
11 + 1 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو کنسرت مهدی یراحی از مهدی یراحی | موسیقی ما