برنامه یاد بعضی نفرات
 
با داوری حمیدرضا اردلان، مجید تکه و بهمن حاج امینی
چهارمین روز جشنواره‌ی موسیقی جوان به کار خود پایان داد

موسیقی ما - چهارمین روز از اجراهای صحنه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به موسیقی کردی، بختیاری، قشقایی، بوشهری و ترکمن اختصاص داشت و شرکت کنندگان راه یافته به بخش نهایی هر یک از این نقاط در مقابل هیات داورانی متشکل از بهمن حاج امینی، یوسف دیبایی، مجید تکه و حمیدرضا اردلان در سه رده سنی به رقابت پرداختند.

از ساعت 9 الی 13 صدای ساز های دوزله، نرمه نای، ضرب در کنار آواز این نقطه از کشور مان شنیده شد. شرکت کنندگان راه یافته به بخش نهایی رقابت های این جشنواره یک به یک روی صحنه آمدند و به اجرا پرداختد.

این قسمت از برنامه با ساز دوزله شروع شد. گروه سنی ج با دو شرکت کننده، گروه سنی ب و الف با یک شرکت کننده رقابت کردند. فرهاد سليمانی و نیما شفیعی عضو گروه سنی ج، علی کمالی عضو گروه سنی ب و پارسا احمد زاده عضو گروه سنی الف دوزله نوازی بود.

آروین دباغی و پارسا احمد زاده در گروه سنی الف ، مژگان سیدی بوکانی، کریم صالحی، اسماعیل محمودی و کیومرث محمودی در گروه سنی ج دیگر شرکت کنندگان در بخش ساز نرمه نای بودند. برای این ساز رده سنی ب شرکت کننده ای نداشت.
نوازندگان ضربی راه یافته به بخش نهایی نرمه نای نوازان و دوزله نوازان را در حین اجرای شان همراهی کردند. پارسا احمد زاده، مژده سیدی بوکان، کیانوش شهسواری و آلان فاروقی در رده سنی الف و  امید دباغی و محراب قیطاسی در رده سنی ج نوازندگان ساز های ضربی بودند.

داوران از هر کدام از نوازندگان پیش از شروع به نواختن، در خصوص این که چه مقامی را می خواهند اجرا کنند، سوالاتی پرسیدند. در ادامه نیز از آن ها خواستند همراه با اجرای شان بخوانند.

در بخش نخست حميدرضا اردلان به عنوان عضو هیات داوران و مشاور دبیر جشنواره در بخش موسیقی نواحی و سید محمدمجتبی حسينی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای بخشی از اجرا های این روز از موسیقی نواحی نشستند.

در بازه زمانی دوم ساز های سرنا، دهل و آواز به صدا در آمدند و نوازندگان به نوبت در سه رده سنی روی صحنه حاضر شدند. پارسا احمد زاده در رده سنی الف، محراب قیطاسی در رده سنی ب، نیما شفیعی و عبدالباسط مرادی در رده سنی ج بودند.
برای ساز دهل از گروه سنی الف آلان فاروقی، از گروه سنی ب اميد دباغی و محراب قیطاسی و از گروه سنی ج سامان شریفی روی صحنه آمدند. فواد استاد قادری برده زرد و جبرئیل تخت فیروزه به ترتیب از رده سنی الف و ج آواز خواندند. در بخش آواز کردی شرکت کننده ای از گروه سنی ب حضور نداشت.

در ادامه نوبت به نی چهار محال و بختیاری با  نوازندگی عقیل حیدری، نی قشقایی با نوازندگی محمدرضا چریکی و نی انبان بوشهر با نوازندگی مهدی حیدری منفرد رسید. داوران به هر یک گوش سپردند و نکاتی که به نظر شان می آمد را مطرح کردند.
آخرین بازه زمانی به موسیقی ترکمن می رسید. نوازندگانی که در بخش ترکمن موسیقی نواحی شرکت داشتند، دوتار و کمانچه نواختند. هفت نفر برای دوتار نوازی به مرحله نهایی رقابت ها راه یافته بودند که اسامی آن ها به ترتیب گروه سنی شان چنین بود، ایمان عطا از گروه سنی الف، ایوب کم از گروه سنی ب، حامد پدری، سولماز تکه، میثم شاعری، گل محمد کم و محمد گلدی گلدی نژاد  از گروه سنی ج.

داوران پس از این که هنر نوازندگی شرکت کنندگان را ديدند، از تعدادی از آن ها سوالاتی در خصوص موسیقی خطه شان پرسیدند.

موسیقی ترکمن که با ساز دوتار طنین انداز شده بود با کمانچه ادامه پیدا کرد. در بخش کمانچه نوازی این روز دو نفر از گروه سنی ب و یک نفر از گروه سنی الف حضور داشتند. در این قسمت نوازنده ای از گروه سنی الف به مرحله نهایی راه نیافته بود.
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1397 - 16:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهارمین روز جشنواره‌ی موسیقی جوان به کار خود پایان داد | موسیقی ما