برنامه یاد بعضی نفرات
 
دف‌نوازان جشنواره ملی موسیقی جوان به فرهنگسرای نیاوران آمدند
موسیقی ما - سومین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان چهارشنبه 24 مردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این روز بخش نواحی به سراغ ساز دف رفت و شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی با هم در مقابل هیئت دوران متشکل از مسعود حبیبی، سید عطا الله سلامیه، فرزاد عندلیبی و عبدالرحمن غوثی به رقابت پرداختند.

شرکت‌کنندگان در دو بازه زمانی 9 الی 13 و 14 الی 16 به روی صحنه آمدند و اجر ای‌های خود را در سه رده سنی الف، ب و ج ارائه کردند.

اجراهای صحنه‌ای شرکت‌کنندگان راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره با دف‌نوازی گروه سنی الف آغاز شد. آران حسن‌زاده به‌عنوان نخستین شرکت‌کننده با ساز خود وارد صحنه شد. سپس مرضیه شمسی، پرنیان سلیمانی، علی کاربین، محمد مرادی، کی ناز کیا الوندی، ریحانه نجار زاده تربتی و وحید نظیری ایلخچی یک‌به‌یک به نواختن پرداختند.

داوران از هر یک از نوازندگان که روی صحنه حاضر می‌شدند سؤالاتی پرسیدند و پس از اجرا از آن‌ها خواستند بخشی دیگری را بنوازند که در سؤالات مطرح می‌شود.

پس از استراحت، نوبت به گروه سنی ب در این رقابت رسید. این گروه که شامل هشت شرکت‌کننده بود، یک‌به‌یک روی صحنه حاضر شدند تا به اجرا بپردازند. علیرضا احمدی، کاوه سلیمانی، سعید فرزانگان، محمدمهدی قاسمی، سید محمدحسین کارپسند، مجتبی محربی، امیرمحمد نیک منش و سامی هوشیانی اسامی بودند که در این رده سنی دیده می‌شد.

داوران در این بخش به اهمیت تک‌نوازی و بیان ریتمیک اشاره کردند و از نوازندگان خواستند لطافت و گوش‌نوازی را نیز در حین اجرایشان در نظر بگیرند.

آرمین حسن‌نژاد، نرگس ربانی، فرید زندی، حامد سهرابی، امیرمحمد شریفی، بهشاد صفایی، محمدرضا قلی پور، محبوبه پور فروشانی و عرفان مرادی شرکت‌کنندگان رده سنی ج بودند که بازه زمانی آخر را به خود اختصاص دادند. داوران مانند رده‌های سنی الف و ب از آن‌ها خواستند قسمت دیگری که سؤال می‌شود را نیز بنوازند.

فرهنگسرای نیاوران در این روز از موسیقی نواحی از دف‌نوازان نقاط مختلف کشورمان میزبانی کرد تا برگزیدگان بخش نهایی را در روز اختتامیه خود معرفی کند.

جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مرداد تا 17 شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.

 

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 15:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دف‌نوازان جشنواره ملی موسیقی جوان به فرهنگسرای نیاوران آمدند | موسیقی ما