برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست معاونت امور هنری با انجمن های هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد
سید مجتبی حسینی: باید سرمایه انسانی استان به موتور مولد فرهنگ و هنر تبدیل شود
 موسیقی ما – نشست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران، انجمن‌های هنری و جمعی از هنرمندان استان سیستان و بلوچستان عصر سه شنبه 23 مردادماه در معاونت امور هنری برگزار شد.

«سیدمجتبی حسینی» -معاون امور هنری- در این نشست گفت: «خوشبختانه اخیرا نگاه به سرزمین آفتاب و امید، سیستان و بلوچستان، به خاطر حضور انسانیِ مردم استان، شکل گرفته است و با حضور و مشارکت مردم، تصویری از ظرفیت‌ها و توانمندی های استان ارایه شده است. بنابراین نکته مهمی است که احساس محرومیت در استان را به احساس استغنا تبدیل کنیم و سرمایه انسانی را غنیمت بدانیم. آموزش هنر، عرصه و مزیت نسبی است که دراستان سیستان و بلوچستان می تواند مورد توجه قرار گیرد و این سرمایه انسانی به موتور مولد برای توسعه حوزه های مختلف فرهنگ و هنر تبدیل شود.»

حسین مسگرانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت هنری استان و اجراهای موسیقی، نمایش، نمایشگاه های تجسمی و آموزشگاه های هنری استان بیان کرد.

علی غیاثی ندوشن، مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از معاونت امور هنری به خاطر استقبال از جلسات و نشست ها با هنرمندان استان ها گفت: «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه جدی به تمرکززدایی دارد و نگاه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان دارد.»

معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، رییس انجمن موسیقی استان، رییس انجمن هنرهای تجسمی زاهدان، معاون انجمن هنرهای نمایشی استان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر، مدیر خانه هنرمندان و انجمن خوشنویسان زاهدان و مدیر کانون عکاسان استان در این نشست، مواردی را درباره برنامه های هنری و نیازهای هنری سیستان و بلوچستان بیان کردند.
 
علی ثابت نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز در این نشست با اشاره به توانمندی استان سیستان و بلوچستان در حوزه موسیقی، بر ایجاد زمینه حضور هنرمندان و جوانان استان در جشنواره ها و رویدادهای ملی تاکید کرد.

حمایت از اجراهای عمومی تیاتر، اجرای آثاری از هنرمندان استان سیستان و بلوچستان در مرکز، تجهیزِ خانه هنرمندان استان، ثبت و ضبط آثار موسیقی استان، ایجاد فضایی برای تولید آثار هنری و آموزش پایدار هنر برای توسعه هنری استان و طرح هایی برای برگزاری جشنواره  های تیاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی از مواردی بود که مدیران هنری وانجمن های هنری استان سیستان وبلوچستان در این نشست، مطرح کردند.

محمد اله یاری فومنی، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری نیز در این نشست گفت سرمایه گذاری و برنامه ریزی در زمینه آموزش هنر در استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت و شرایط استان، بسیار موثر است.

هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی نیز با اشاره به هنرمندان شاخص استان سیستان و بلوچستان در حوزه هنرهای تجسمی، سفال کلپورگان را به عنوان ظرفیت و فرصت ارزشمندی خواند و بر توجه و حمایت از آن تاکید کرد.

احمد صدری، مشاور معاون امور هنری و رییس کمیته های تخصصی شورای ارزشیابی هنرمندان نیز در این نشست بر ظرفیت های هنری بومی و فرهنگی استان، حوزه های هنری گوناگون و تمرکز بر تقویت و توسعه آنها تاکید کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 00:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید مجتبی حسینی: باید سرمایه انسانی استان به موتور مولد فرهنگ و هنر تبدیل شود | موسیقی ما