برنامه یاد بعضی نفرات
 
معاون امور هنری با موسیقی‌دان پیشکوست دیدار کرد
امیر اشرف آریان‌پور: من عاشقِ ایرانم
موسیقی ما - «سید مجتبی حسینی» -معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- با «امیراشرف آریان‌پور» -موسیقی‌دان، پژوهشگر و نویسنده- دیدار و گفت و گو کرد. امیراشرف آریان پور که از دانش آموختگان قدیمی موسیقی هنرستان موسیقی است، دراین دیدار با بیان خاطرات و تجربه های خود در موسیقی گفت: «من عاشق ایرانم و دوست دارم که کشورم پیشرفت کند. هنرمندان و اهالی موسیقی برای جامعه و کشور خود فعالیت می کنند و ضرورت دارد که موسیقی مورد توجه قرار گیرد»‌.
 آریان پور همچنین بر تقویت و توسعه برنامه های هنری و موسیقی تاکید کرد و گفت: «توسعه برنامه های هنری و موسیقی برای جامعه و جوانان موثر است.»

در این دیدار سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری نیز به این نکته اشاره کرد که: «امیراشرف آریان پور از سرمایه‌های فرهنگی، هنری کشور است که آثار و نوشته‌های ارزشمندی در زمینه موسیقی دارد. آریان پور و هنرمندانی که جایگاه مهم و تاثیرگذاری در هنر دارند و از هنرستان آمده‌اند، نقش و تاثیر هنرستان ها را در هنر ایران در چند دهه گذشته نشان می‌دهد.»

امیراشرف آریان پور کاشانی زاده ۱ تیر ۱۳۱۷ در تهران، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی ملی است. او در سال ۱۳۳۶ مدرک کارشناسی خود را از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و در سال ۱۳۳۹ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشکده حقوق ایران دریافت کرد. او در ادامه تحصیلات دانشگاهی خود، مدرک دکترای خود را در ادبیات فارسی، روزنامه‌نگاری و علوم اداری از دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۲ دکترای تخصصی را در رشته موزیکولوژی (موسیقی شناسی) از دانشگاه گوته وین اتریش اخذ کرده است. پس از آن تحصیلات خود را در رشته تاریخ هنر در دانشگاه فرانکفورت پی گرفته است.
 
امیراشرف آریان‌پور، یکی از شناخته شده‌ترین مدرسان، پژوهشگران و مدیران موسیقی در ایران است. او را از نخستین مروجان هنر اپرا در ایران می‌دانند.
تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1397 - 11:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر اشرف آریان‌پور: من عاشقِ ایرانم | موسیقی ما