برنامه یاد بعضی نفرات
 
گجت‌هایی که سلبریتی‌ها در ساخت آن‌ها دست داشته‌اند
موسیقی ما - ترجمه از محمد کاملان: زرق و برق فناوری‌های جدید به اندازه‌ای است که حتی جلوی چشم سلبریتی‌ها را هم گرفته است و هر کدام از این چهره‌های سرشناس سعی دارند تا به نوبه خود دستی در فناوری‌های نوین داشته باشند و خودی نشان دهند.
در این بین سلاطین فناوری نیز به سلبریتی‌ها چراغ سبز نشان می‌دهند و با استفاده از محبوبیت نام آن‌ها در میان طرفداران، سعی در افزایش فروش محصولات خود دارند. این امر باعث شده تا بعضی از سلبریتی‌ها آستین بالا بزنند و در ساخت و طراحی گجت‌های جدید و نوآورانه با شرکت‌های بزرگ فناوری همکاری کنند.
این گجت‌ها در نوع خود جالب به نظر می‌رسند و به همین دلیل قصد داریم در ادامه با هم به گجت‌هایی اشاره کنیم که سلبریتی‌ها در ساخت آن‌ها دست داشته‌اند.

گجت PonoPlayer با همکاری نیل یانگ



اگر اهل موسیقی باشید به احتمال زیاد نیل یانگ معروف را می‌شناسید، این خواننده و ترانه‌سرای معروف کانادایی پس از موفقیت کمپین کیک‌استارتر گجت PonoPlayer در فرآیند ساخت و طراحی این محصول همکاری داشت.
گجت PonoPlayer محصول نوآورانه‌ای به نظر می‌رسید و در کمپین کیک‌استارتر توانست چیزی بیشتر از 6 میلیون دلار سرمایه برای ساخت بدست بیاورد. گجت PonoPlayer برای عاشقان موسیقی ساخته شده است که تمایل دارند آهنگ‌ها را با بالاترین کیفیت گوش دهند. این گجت موسیقی را در کیفیت 192 کیلوهرتز و با میزان 24 بیت اجرا می‌کرد، ازطرف دیگر در این محصول دو جک هدفون 3.5 میلیمتری به صورت جداگانه تعبیه شده است تا پهنای باند صدا از راست و چپ با بیشترین تفکیک ممکن پخش شود.
به لحاظ فضای ذخیره‌سازی نیز گجت PonoPlayer با میزان 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده بود که این مقدار از طریق کارت حافظه تا میزان 196 گیگابایت قابل افزایش بود.
گجت PonoPlayer در سال 2015 مراحل ساخت خود را به پایان رساند و از آن زمان شاهد فروش این محصول با قیمت 399 دلار هستیم. گجت PonoPlayer توانسته است نقدهای مثبتی را از جانب بزرگان صنعت موسیقی بدست بیاورد و به عنوان یک محصول کوچک و قابل حمل که موسیقی را با بالاترین کیفیت ممکن پخش می‌کند طرفداران خاصی پیدا کرده است.

عینک و دوربین پولاروید GL20 با همکاری لیدی گاگا



در بازه‌های زمانی مختلف شاهد همکاری لیدی گاگا با پولاروید بوده‌ایم، در همین راستا در مراسم CES 2011 شاهد رونمایی عینک GL20 از جانب پولاروید بودیم، پولاروید در این عینک، یک دوربین دیجیتال تعبیه کرده بود و در آن از حضور صفحه‌نمایش دوگانه 1.5 اینچی با کیفیت LED بهره گرفته شده بود. این صفحه‌نمایش در پشت لنزهای این عینک و دوربین قرار می‌گرفت.
لیدی گاگا در مراسم رونمایی این عینک و دوربین شخصاً حضور پیدا کرد و مدعی شد در طراحی عینک GL20 از ویدئوی Poker Face الهام گرفته است، در این ویدئو لیدی گاگا را با عینکی مشاهده می‌کنیم که از دو دستگاه آیپاد اپل ساخته شده بود.
جالب است بدانید علی‌رغم تعریف و تمجید‌های زیادی که از این عینک شد، شاهد عرضه رسمی این محصول به بازار نبودیم.

هدفون‌های بیتس با همکاری دکتر دره



دکتر دره نامی آشنا برای صنعت موسیقی است، این چهره سرشناس در سال 2008 برند بیتس را با هدف ساخت هدفون‌های باکیفیت راه‌اندازی کرد. هدفون‌های برند بیتس با تکیه بر نام دکتر دره توانستند به سرعت جای خود را در دل هواداران موسیقی باز کنند و گفته می‌شود در سال 2013 چیزی حدود 64 درصد از کل بازار هدفون‌های حرفه‌ای آمریکا را از آن خود کنند.
موفقیت سرویس استریم بیتس و همچنین هدفون‌های این برند باعث شد تا اپل با قیمت گزاف 3 میلیارد دلار این برند را خریداری کند.
کاملاً مشخص است دکتر دره در ساخت و توسعه هدفون‌های این برند دست داشته است، از طرف دیگر طراحی این هدفون‌ها نیز بر عهده رابرت برنر، طراح افسانه‌ای بود که در طراحی عینک GL20 پولاروید با لیدی گاگا همکاری داشت.
اگر از هدفون‌های برند بیتس استفاده کرده‌ باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این هدفون‌ها به باس سنگین و باکیفیت معروف هستند، چنین ویژگی‌ بر اثر تأکید دکتر دره در انتقال هر چه بهتر صدا در هدفون‌های بیتس اعمال شده بود.

گجت PULS با همکاری ویل آی‌.‌اَم



این گجت محصول ذهن خلاق ویل‌.‌آی‌.‌ام است، گجت PULS در‌واقع یک ساعت هوشمند است اما شخص ویل‌.‌آی‌.‌ام ترجیح میدهد این گجت را به جای ساعت هوشمند، یک کامپیوتر بر روی مچ دست خطاب کند. وی در صحبت‌های خود از این گجت با عنوان بند هوشمند نیز استفاده کرده است.
گجت PULS به جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث مجهز است و از پروتکل مخابراتی 3G استفاده می‌کند. این گجت بر خلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار به صورت مستقل قادر به برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک است و نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید به صورت اختصاصی برای گجت PULS با نام AneedA توسعه داده شده است.
این گجت با قیمت 399 دلار راهی بازار شد و آنگونه که باید و شاید نتوانست نظر منتقدان فناوری را جلب کند. حتی نام ویل‌.‌آی‌.‌ام نیز به فروش این محصول کمکی نکرد و بعید به نظر می‌رسد ویل‌.‌آی‌.‌ام پس از شکست گجت PULS هوس ساخت چنین گجت‌هایی به سرش بزند.

صفحه‌کلید Typo 2 با همکاری رایان سیکرست



اگر به برنامه‌های امریکن آیدل علاقه داشته باشید به احتمال زیاد رایان سیکرست، مجری معروف این برنامه را می‌شناسید. رایان سیکرت به فناوری‌های جدید علاقه زیادی دارد و در همین راستا شرکت Typo Innovations را راه‌اندازی کرده است. صفحه‌کلید Typo 2 یکی از محصولات این شرکت است که از طریق بلوتوث به گوشی‌های آیفون متصل می‌شود.
این گجت جای خالی صفحه‌کلید فیزیکی را در گوشی‌های آیفون پر می‌کند و به لحاظ طراحی شباهت‌های زیادی به صفحه‌کلید‌های گوشی‌های بلک‌بری دارد. این شباهت باعث شد تا بلک‌بری به دلیل شباهت‌های زیاد اولین نسخه از این صفحه‌کلید با طراحی صفحه‌کلید گوشی‌های بلک‌بری از شرکت Typo Innovation به خاطر نقض پتنت شکایت کند.
در نتیجه شاهد معرفی صفحه‌کلید Typo 2 بودیم. در حال حاضر مشخص نیست رایان سیکرست چه نقشی در ساخت و توسعه این صفحه‌کلید داشته است اما از قرار معلوم این صفحه‌کلید با اقبال عمومی روبرو شده است و شرکت سازنده آن مشغول ساخت صفحه‌کلید فیزیکی دیگری برای آیپد ایر اپل است.
منبع: 
برترین ها
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 13:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گجت‌هایی که سلبریتی‌ها در ساخت آن‌ها دست داشته‌اند | موسیقی ما