برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی محمد بحرانى، همايون نصيرى و ...
«محسن شریفیان» و گروه موسیقی «لیان» در فستیوال ورلد میوزیک لندن به اجرای برنامه می‌پردازند
موسیقی ما - موسیقی جنوب ایران با حضور «محسن شریفیان» و گروه موسیقی «لیان» در فستیوال ورلد میوزیک لندن (womad) به دبیری «پیتر گابریل» - آهنگساز، خواننده و موسیقی‌دانِ شهیر انگلیسی- به اجرای برنامه می‌پردازد. در این جشنواره، گروه لیان در تاريخ  28 جولای با همراهی محمد بحرانى به معرفى سوژه هاى طنز در موسيقى جنوب ايران خواهد پرداخت.

این جشنواره‌‌ی موسیقایی – هنری برای اولین بار در سال 1982 با حضور 27 کشور آغاز به کار کرد و تاکنون 250 دوره‌ی آن برگزار شده است.  این جشنواره با هدفِ کشفِ جهان بدون مرز و معرفی فرهنگ، موسیقی و هنر در کشورهای مختلف دنیا علاوه بر لندن، در 27 کشور جهان از جمله ابوظبی، استرالیا، اتریش، کانادا امریکا، یونان ، فرانسه کانادا و... برگزار شده است؛ امسال نیز این فستیوال از 26 تا 29 جولای در انگلیس و در منطقه شارلتون پارک در نزدیکی مالزبری برگزار خواهد شد.

دبیر اصلی این جشنواره پيترگابريل، آهنگساز، خواننده و موسیقی‌دان انگلیسی است که پرداختن به موسیقی ملل و توزیع موسیقی به اشکال نوین از پروژه‌های جدی اوست.  در کنار این گردهمایی جهانی، نمایشگاهی برای معرفی غذاهای کشورهای مختلف به نام «طعم دنیا» نیز وجود دارد که برخی از هنرمندان، غذاهای سنتی کشورشان را در غرفه‌هایی ارائه کرده و به فروش می‌رسانند.

دبیرخانه فستیوال جهانی وومد درباره حضور محسن شریفیان به عنوان شاخص ترین موسیقی دان اقوام در ایران نوشته است: «محسن شریفیان پژوهشگر است و علاقه‌مندی به مطالعه و پژوهش در زمینه موسیقی منطقه‌اش او را به یکی از بهترین هنرمندان جهان مبدل کرده است. تعهد شریفیان به موسیقی منطقه‌اش و حمایت از مردم ایران تامل‌انگیز و الهام بخش است. گروه پر انرژی لیان بوشهر یک چشم‌انداز جذاب برای این فستیوال است که با کاریزما و نوازندگی خیره‌کننده‌ی شریفیان، گروه‌های موسیقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از خصوصیات مهم این گروه، اجرای موسیقی سنتی منطقه بوشهر واقع در جنوب غربی ایران، بداهه نوازی، سولوهای زیبا و اجرای شاد، موزون و هماهنگ است.»

در این اجرا اكلو فرامرزى و محمد بحرانى به عنوان خواننده، همايون نصيرى و حميد اكبرى به عنوان نوازنده‌هاى پركاشن و حسين تابان با نوازندگی عود، نی انبان محسن شريفيان را همراهى خواهند کرد.

گروه ليان در تاريخ 29 جولای در لندن  و در تاریخ 31 جولای در منچستر نیز به روى صحنه خواهد رفت.
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 12:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محسن شریفیان» و گروه موسیقی «لیان» در فستیوال ورلد میوزیک لندن به اجرای برنامه می‌پردازند | موسیقی ما