برنامه یاد بعضی نفرات
 
سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و مدیر کل دفتر موسیقی برگزار شد
سید مجتبی حسینی: امیدواریم با کمک هنرمندان، خراسان شمالی پایتخت موسیقی مقامی کشور شود
موسیقی ما- سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با معرفی برگزیدگان و با حضور «سیدمجتبی حسینی» -معاون امور هنری- و «علی ترابی» -مدیرکل دفتر موسیقی- عصر پنجشنبه 28 تیرماه در سالن مهرگان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین به کار خود پایان داد.

«مجتبی حسینی» در این برنامه با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش هنر و موسیقی به این نکته اشاره کرد که موسیقی در خراسانِ شمالی پیشینه‌‌ای طولانی دارد و این استان به عنوان یکی از قطب‌های موسیقی مقامی ایران است: «لازمه‌ی تبدیل شدن خراسان شمالی به پایتخت موسیقی مقامی برنامه‌ریزی مستمر از سوی متولیان و فعالان هنر موسیقی مقامی است. با برنامه‌ریزی خلاقانه می‌توان خراسان شمالی را به عنوان یکی از شبکه‌های فرهنگ و هنر معرفی کرد»

«محمدرضا صالحی» استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: «موسیقی مقامی تبلور پرگستره امید از دانش استان را رقم می زند. موج زیبایی‌شناسی هنری را در ویژگی‌های ژرف موسیقی مقامی در این استان مشاهده می‌کنیم، وسعت در مفاهیم و پردامنه بودن مفاهیم ارزشمند موسیقی مقامی از ویژگی‌های مهم موسیقی است و امیدواریم هنرمندان کمک کنند تا بنیان‌های علمی، باستانی و تاریخی موسیقی مقامی استان معرفی شود تا فرصت معرفی این استان به عنوان پایتخت موسیقی مقامی فراهم شود. افرادی که برای اعتلای موسیقی مقامی تلاش می‌کنند، نگهبانان و حافظان این میراث عظیم هستند.»
 
«حسین فرخنده» -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی- نیز با اشاره به اینکه پیشکسوتان موسیقی مقامی ریشه‌های کهن این هنر سترگ هستند، گفت: «باید برای حفظ اصالت موسیقی مقامی نگاه جوانان به پیشکسوتان باشد. از ایده ها، برنامه ها و طرح ها برای شکوفایی موسیقی مقامی استقبال می کنیم.»

«حسین حصاری» دبیر  سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۰۰ اثر در بخش های تک‌نوازی، گروه‌نوازی، پژوهشی و تولیدی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: «شش برگزیده در بخش تک نوازی بانوان، پنج برگزیده در بخش تک نوازی زیر ۳۰ سال و سه برگزیده در بخش تک نوازی بالای ۳۰ سال، پنج اثر گروه نوازی، سه اثر پژوهشی و دو اثر تولیدی در این جشنواره تقدیر شدند؛ همچنین فعال برگزیده در سازهایی که رقیب نداشتند و دو برگزیده تک نوازی دوتار ترکمنی نیز شایسته تقدیر شدند.»‌

در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی اهدا شد.
تاریخ انتشار : جمعه 29 تیر 1397 - 12:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید مجتبی حسینی: امیدواریم با کمک هنرمندان، خراسان شمالی پایتخت موسیقی مقامی کشور شود | موسیقی ما