برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نوازندگی و آهنگسازی «حمیدرضا آفریده» و کارگردانی «ندا هاشمیان»
انیمیشن «سرزمین انار» منتشر شد
موسیقی ما ـ «سرزمین اَنار» دومین پروژه تصویری حمیدرضا آفریده به عنوان نوازنده و آهنگساز و ندا هاشمیان به عنوان کارگردان این انیمیشن است. اولین پروژه این دو هنرمند حدود دو سال قبل با موزیک‌ویدئوی «سال‌های رنگی» منتشر شده بود.
حمیدرضا آفریده در این باره به موسیقی ما می‌گوید: «سرزمین اَنار» ادامه اولین موزیک‌ویدئوی ما هست که در آن شخصیت اصلی ما دختری بود که به کوچه و خیابان‌های شهر می‌رود و در آن خیابان‌ها با اتفاقات مختلف میان آدم‌ها مواجه می‌شود. حالا در«"سرزمین اَنار» باز هم این دختر به سمت شهر خود می‌رود و به دوران کودکی خود باز می‌گردد؛ با بازی‌های کودکانه، مادربزرگ، مادر و دوران مدرسه خود مواجه می‌شود.»

این نوازنده کمانچه ادامه داد: « امیدواریم قسمت های بعدی این اثر را با همین رویکرد آماده کنیم و در قالب یه پکیج موسیقی به بازار ارائه دهیم و امیدواریم یک حامی برای این اثر پیدا کنیم. هر دو این موزیک‌ویدئوها در فضای موسیقی ایرانی تنظیم و آهنگسازی شده و هدف اصلی ما برای خلق این آثار که پروژه‌ای ادامه‌دار است، ارائه و شناخت مخاطب عام به موسیقی اصیل ایرانی بوده که متاسفانه در ایران برای نسل جدید و همین‌طوربخش از جامعه هنوز به شناخت درست و ارتباطی دو طرفه نرسیده و همین امر باعث شده است که بسیاری از آثار خوب موسیقی ما هیچ‌گاه به درستی دیده نشوند.»

آفریده همچنین اظهار کر: «تولید این پروژه که متاسفانه هیچ گونه حامی ندارد و تا به امروز من و ندا هاشمیان به صورت یک تیم این دو انیمیشن رو جلو بردیم و تامین هزینه‌هایش برای ما بسیار به تنهایی سخت بوده‌است، بدون حامی بسیار کند رو به جلو می‌رود. هدف اصلی ما برای ساخت این کلیپ‌ها مخاطب عام بود. مخاطب عام امروز فقط و فقط با دنیای مجازی در ارتباط هست و حال که شرایط برای ارائه کار فراهم شده است، ما موزیسین‌های موسیقی ایرانی باید از این شرایط بهترین استفاده ممکن را بکنیم و همانند آثار پاپ که بسیار در فضای مجازی در حال تکثیر و دیده شدن است رو به جلو برویم. امیدوارم «سرزمین انار» هم همانند پروژه قبل مورد استقبال عموم قرار بگیرد و شاید قدمی کوچک در راه ارائه موسیقی اصیل ایرانی به مخاطبان باشد. مخاطبانی که متاسفانه خوراک فرهنگی مناسبی برای آنها در جامعه رسانه‌های ما به چشم نمی‌خورد.»

حمیدرضا آفریده (آهنگساز ، تنظیم‌کننده و نوازنده کمانچه پنج‌سیم، کمانچه، قیچک، سه‌تار)،  بهروز بیگی (یسنای)، حسین صالحی (بندیر، دهل)، بردیا یوسفی (ضبط میکس و مستر) و ندا هاشمیان (کارگردان) از عوامل پروژه «سرزمین انار» هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1397 - 12:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انیمیشن «سرزمین انار» منتشر شد | موسیقی ما