برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست ارکستر خصوصی «ایستگاه» در گفتگو با سایت «موسیقی ما»
مهدی نوروزی: همکاری با ریچارد کلایدرمن برای «ایستگاه» پرهیجان بود
موسیقی ما – سرپرست ارکستر خصوصی «ایستگاه» که تیرماه امسال ریچارد کلایدرمن در تهران به اجرای برنامه پرداختند درباره این همکاری معتقد است: « آقای کلایدرمن از مفاخر موسیقی دنیاست. سه دهه در ایران با ایشان خاطره دارند و کارهای ایشان از اواخر دهه‌ی 60 تاکنون پخش شده و برای خود من و ارکستر ایستگاه هم افتخار بزرگی بوده که با چنین آرتیست بزرگی روی صحنه برویم.»

به گزارش «موسیقی ما»، مهدی نوروزی در ادامه افزود: « در این شش شب که با ایشان روی استیج بودیم و تمریناتی که داشتیم فارغ از بحث حرفه‌ای، ایشان بسیار شخص بااخلاق و خوش‌انرژی‌ای هستند. نقطه مشترک جالبی که ایشان با ارکستر ایستگاه داشتند این بود که ایستگاه همیشه کارهای نوستالژیک را می‌زده؛ هم در دوره‌ی دانشجویی که موزیک فیلم می‌زدیم و هم در جشنواره‌ی فجر و چه زمانی که با مرحوم چشم‌آذر کار می‌کردیم، قطعات نوستالژیک را زده‌ایم. قبل از اینکه ما با ایشان شروع به همکاری کنیم سورپرایز شدیم و جملاتی که ایشان برای ارکستر زهی نوشته بود واقعا ما را سورپرایز کرد و فکر نمی‌کردیم انقدر مشکل باشد و خداراشکر امیر غفاری، دانیال جورابچی، امیر عطایی و بچه‌های دیگر از بهترین‌های ارکستر سمفونیک و ملی بودند و ما واقعا فشرده تمرین کردیم. چون برای خود ما این موضوع بسیار بسیار مهم بود. وقتی آرتیستی از خارج از کشور می‌آید باید ببیند که سطح نوازندگی بچه‌های ما در چه سطحی است. خداروشکر توانستیم رضایت ایشان را جلب کنیم و به ما لطف داشتند. با اینکه پیش‌بینی نشده بود ولی هر سانس دوبار ارکستر را معرفی می‌کرد و این برای ما افتخار بزرگی است. آرتیست‌های خارجی به هیچ‌عنوان رودروایسی ندارند و حتی وسط پروژه اگر راضی نباشند همه چیز را کنسل می‌کنند و تیمی دیگر را می‌آوردند ولی ایشان به ما لطف داشتند و معرفی آن‌ها باعث پرزنت شدن ما بود و انرژی گرفتیم. در کل همکاری با ریچارد کلایدرمن برای «ایستگاه» پرهیجان بود.»

سرپرست ارکستر ایستگاه درباره جلسات تمرینی با کلایدرمن نیز گفت: «اولا من خودم خیلی هیجان داشتم که اولین تمرین ما شکل بگیرد. من خودم هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم فردی که در این سطح باشد انقدر دوستانه رفتار کند. برای ما اتفاق خوبی بود و در اولین دور تمرین و انجام قطعات ایشان بسیار راضی بودند و ابراز رضایت کردند و برای بهتر شدن کار سه جلسه تمرین دیگر داشتیم. ما برای اجرا آماده‌ی آماده بودیم و فقط برای جنرال و ساندچک چند قطعه را دادیم و ایشان وقتی دیدند همه چیز عالی است به بچه‌ها استراحت دادند. حتی جنرال خودمان که در سالن وزارت کشور بود همزمان صدابرداری انجام می‌شد و طبق رسومی که در ایران هست و یک ساعت قبل ارکستر می‌آید و چک می‌کند را هم نداشتیم. یعنی چیزی که ظهر گرفته بودیم را شب روی استیج بردیم.»

نوروزی در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: «کلایدرمن در روزهایی که در ایران بود بارها و بارها گقت: می‌دانستم که موزیسین‌های خوبی در ایران هستند ولی از اینکه ما همه چیز را قبل از رسیدن ایشان انجام داده باشیم و همه چیز همان‌جور که ایشان دوست داشتند انجام شده بود راضی بودند. ما به این روش تمرین کرده بودیم که ابتدا ارکستر و بخش پاپ چند جلسه جداگانه تمرین می‌کردند و بعد باهم میکس کردیم. زمانی که ایشان و درامر ایشان آمدند همه چیز سر جای خودش بود و فقط دو سه جلسه دوست داشتند که کار ریپیت شود. ویژگی که آقای کلایدرمن داشتند این بود که تمرین‌ها را دوست داشتند و می‌خواستند تمرین‌ها حتما انجام شود. من حتی شنیده بودم که در هتل خودشان هم قطعات را می‌زدند. حتی یک ساعت قبل از اینکه ارکستر به سالن بیاید خودشان پیانوها را بازبینی می‌کردند. اصلا خستگی در کار ایشان نبود و هربار که به تمرین می‌آمدند هیجان و لذت داشتند به گونه‌ای که انگار اولین بار است که این قطعات را می‌زنند و این برای من تجربه‌ای بود تا ببینم یک آرتیست از موزیک‌های که شاید هزاربار زده هربار لذت می‌برد و هیجان در صورتش است.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1397 - 10:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی نوروزی: همکاری با ریچارد کلایدرمن برای «ایستگاه» پرهیجان بود | موسیقی ما