برنامه یاد بعضی نفرات
 
از 3 تا 31 مرداد در خانه هنرمندان برگزار می‌شود
جزئیات اجرای گروه‌های راک و تلفیقی در فستیوال «شب‌های موسیقی»
موسیقی ما - سومین فستیوال «شب‌های موسیقی» از 21 تیر فعالیت خود را آغاز کرده و تا 9 شهریور با سیزده گروه موسیقی در خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.

در بخش موسیقی جز، بلوز و راک این فستیوال، شش گروه امیراشکان غلامی (پلاستیکا)، اشکان ماهری، سبحان اکرمی، پدرام درخشانی، گروه «ریتون» و پویا نیک‌پور روی صحنه خواهند رفت.
 
یک اجرای فیوژن و پاپ راک برای برنده جایزه جشنواره موسیقی فجر
اولین اجراهای این بخش، به اشکان ماهری تعلق دارد که روز سوم مرداد روی صحنه می‌رود و قرار است علاوه بر اجرای آلبوم «پرگار»، چندین قطعه جدید را هم اجرا کند. این آلبوم پاپ-راک و فیوژن سال 95 توانست جایزه باربد بهترین آهنگسازی آلبوم پاپ را در جشنواره موسیقی فجر از آن خود کند.

اشکان ماهری (خواننده و آهنگساز)، یاسر ساکی‌مهر (پیانو و کیبورد)، فواد قمشه‌ای (گیتار الکتریک)، مازیار خواجیان (گیتارباس) و علی باغفر (درامز) اعضای این گروه هستند.
 
فرهاد، فریدون فروغی، فرانک سیناترا، لئونارد کوهن و دیگران
سبحان اکرامی هنرمند دیگری است که پنج مرداد با اعضای گروهش یعنی یاسر ساکی‌مهر (تنظیم‌کننده، پیانو و کیبورد)، مهدی بیک‌وردی (گیتار الکتریک)، علی درخشان (درامز و کاخن) و مازیار خواجیان (گیتار باس) قطعات نوستالژیک دهه 60 و 70 موسیقی لاتین و ایرانی مثل فرانک سیناترا، لئونارد کوهن، دین مارتین، فریدون فروغی، فرهاد و آثاری از خودش را اجرا می‌کند.
 
اجرای متفاوت پدرام درخشانی بعد از دو سال
پدرام درخشانی بعد از دو سال دوری از اجرای صحنه‌ای، 10 مرداد کنسرتش را با نام «بهترین خلوتگاه» اجرا می‌کند. برنامه متنوعی که پایه و اساس آن بیشتر بر اساس آلبوم «بزم بی‌جانان» است. اما علاوه بر آن، بخشی بداهه‌نوازی است و بخشی هم تک‌نوازی و همچنین حضور سمپل‌های مختلف و بخشی از اجرا هم به شکل تریو با حضور درامز و گیتارباس خواهد بود. قطعات «سه گاه من»، «مکاشفه پیش از طوفان» و «سبوی سنتور» بخشی از این رپرتوآر هستند.

میلاد درخشانی (تار)، پاشا هنجنی (نی)، کسری سبکتکین (گیتارباس)، امین طاهری (درامز) و سهیل حسنوی (سنتور) از جمله هنرمندانی هستند که در بخش‌هایی از این اجرا همراه پدرام درخشانی خواهند بود.
 
امیراشکان غلامی در کنار جمعی از بهترین نوازنده‌های ایران
12 مرداد هم متعلق به اجرای امیر اشکان غلامی یکی از راکرهای مشهدی است که رضا تاجبخش (پیانو و کیبورد)، کسری سبکتکین (گیتارباس)، امیر راحتی (گیتار الکتریک)، میلاد مرادی (کمانچه) و علی باغفر (درامز) او را به عنوان خواننده و نوازنده گیتار آکوستیک همراهی می‌کنند.

این گروه در اجرای پیش رو، چهار قطعه از آلبوم جدیدش که در آینده منتشر خواهد شد و همچنین قطعاتی از آلبوم‌های پیشین یعنی «مسافران مردد» و «پلاستیکا» را با تنظیمات و سازبندی جدید برای مخاطبان اجرا می‌کند؛ این در حالی است که آهنگسازی و تنظیم بیشتر قطعات را امیراشکان غلامی بر عهده داشته است.
 
اجرای «ریتون» با سنتور و اصوات الکترونیک
علیرضا شمس اسکندری با گروه «ریتون»، 24 مرداد روی صحنه می‌‌رود که علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نوازندگی سنتور را هم برعهده دارد. کوشا صرافی گوهر (ویلن و کمانچه)، امیرعلی رحمانی (سازهای کوبه‌ای ایرانی) و علیرضا خسروی (پرکاشن) اعضای این گروه هستند.
پایه و بیس این کنسرت روی سنتور است و در واقع برای آن چهار سنتور پنتاتونیک طراحی شده که توسط علیرضا شمس اسکندری نواخته می‌شود و باقی اعضا، با او همنوازی می‌کنند. علاوه بر آن از اصوات الکترونیک هم در این برنامه استفاده خواهد شد.
 
کنسرت مستقل پویا نیک‌پور بعد از اجرهای پاپ
ماه مرداد با اجرای پویا نیک‌پور خاتمه می‌یابد تا به این ترتیب، این هنرمند روز 31 مرداد، قطعاتی از مجموعه آلبوم‌هایش یعنی «پویانو»، «خارج از تصور» و «صدای سکوت» را در قالب یک پرفورمنس به شکل انفرادی با پیانو اجرا کند.

این پرفورمنس در چهار بخش برنامه‌ریزی شده که به شکل تک‌نوازی پیانو، تک‌نوازی پیانو و آواز با صدای پویا نیک‌پور، پلی‌بک موسیقی و نواختن پیانو روی آن و بخش چهارم هم پلی‌بک موسیقی، اجرای زنده پیانو روی آن و صدای پویا نیک‌پور اجرا خواهد شد. امکان دارد از چند نوازنده مهمان هم در این پروژه بهره برده شود.
 
فستیوال «شب‌های موسیقی» با همکاری خانه هنرمندان و موسسه فرهنگی هنری آوای حنانه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت‌ها که ساعت 20 برگزار می‌شود، به سایت ایران کنسرت یا گیشه خانه هنرمندان مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 - 13:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جزئیات اجرای گروه‌های راک و تلفیقی در فستیوال «شب‌های موسیقی» | موسیقی ما