برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرهنگ‌سازی با ترانه‌های فولکلور ایرانی در انیمیشن جواهریان
موسیقی ما - در انیمیشن موزیکال «یکی بود، یکی نبود» مادری برای کودکش قصه می‌گوید و در قالب ترانه‌های فولکلور، راه و رسم زندگی را به او می‌آموزد.
مهین جواهریان هدف از ساخت این انیمیشن 12 دقیقه‌ای را نهادینه کردن فرهنگ غنی کشورمان در ذهن مخاطب معرفی کرد و توضیح داد: فرهنگ سازی یکی از مهمترین وظایف هر فرد یا مرکز فرهنگی است و کار کردن در حیطه‌ی ادبیات، گرافیک و موسیقی سرزمینمان تلاش بسیار می‌طلبد.
وی ادامه داد: من سال‌هاست با استفاده از ترانه‌های زیبای فولکلور در قالب انیمیشن، سعی در حفظ و نهادینه کردن فرهنگ غنی کشورمان در ذهن مخاطب اعم از بزرگ و کوچک دارم. انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» هم حاصل بخشی از این تلاش است.
کارگردان «بارون میاد جر جر» درباره‌ی مخاطبان جدیدترین فیلم انیمیشن خود گفت: هر چند ما کودکان را به عنوان مخاطبان اصلی «یکی بود یکی نبود» در نظر گرفته‌ایم، اما این انیمیشن از فضای آهنگین برخوردارست و برای هر مخاطبی می‌تواند جذاب باشد.
عوامل تولید انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» شامل نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده: مهین جواهریان، دستیار کارگردان و انیماتور: سمانه فضل‌الله اسدی، صدابردار: امیر اکبرشاهی، صداگذار: چنگیز صیاد، موسیقی: مریم چالش، تدوینگر: محمد ناصری و گویندگان: محمدرضا علیمردانی، آترین امینی، وارش قوامی است.
تهیه کننده این انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 تیر 1397 - 01:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرهنگ‌سازی با ترانه‌های فولکلور ایرانی در انیمیشن جواهریان | موسیقی ما