برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اعمال تخفیف برای دانشجویان:
شب موسیقی مینیمالیست با حضور بردیا کیارس، فرخزاد لایق و امیر باورچی برگزار می‌شود
موسیقی ما - چند سالی است موسیقی مینیمال در ایران محبوب‌تر شده است. مخاطبان و حتی موزیسین‌ها بیش از پیش به موسیقی مینیمال گرایش پیدا کردند و ریشه‌های این موسیقی در ژانر‌های مختلف از الکترونیک تا راک و کلاسیک بیشتر دیده می‌شود. حالا قرار است آنسامبل ایرانی-اروپاییِ «اینتر نوا» منتخبی از آثار مینیمال مدرن را در تالار وحدت روی صحنه ببرند.

آنسامبل اینترنوا که تشکیل شده از دو کوارتت ایرانی به سرپرستی بردیا کیارس و امیر باورچی و یک کوارتت اروپایی به سرپرستی دارا مورگان است در روزهای 25 و 26 تیر روی صحنه خواهند رفت. اجرای شب دوم این آنسامبل روی موسیقی مینیمالیست معاصر تمرکز دارد. آن‌ها قرار است آثاری از استیو رایش، مایکل نایمن و فرخزاد لایق را اجرا کنند.

استیو رایش از مهم‌ترین و پرکارترین مینیمالیست‌های دنیا به شمار می‌رود و برخی او را تاثیرگذارترین موزیسین زنده آمریکا می‌دانند. موسیقی او به شدت تحت تاثیر روابط پیچیده ریاضی است؛ اما در عین حال که بر مقوله‌ی ریتم تمرکز دارد بازی‌های ملودیک را هم چاشنی آثارش می‌کند تا مخاطب را به دنیای جدیدی وارد کند. مایکل نایمن هم اگر چه به عنوان یک آهنگساز و پیانیست مینیمال آثار زیادی در این حوزه دارد اما بیشتر با ساخت موسیقی فیلم‌ شناخته می‌شود.

دیگر موزیسینی که قرار است آثارش در این شب اجرا شود فرخزاد لایق است. او پزشک متخصصی است که در اولین آلبوم موسیقی‌اش با شهرام ناظری همکاری کرد و سِفر عسرت را منتشر کرد. از همان ابتدا نشان داد نگاهی جدید به موسیقی ایرانی دارد و قرار نیست تنها موسیقی ردیف دستگاهی را دستمایه کارش قرار دهد. هنوز هم بسیاری از منتقدان این آلبوم را مهمترین و جسورترین اثر در کارنامه شهرام ناظری می‌دانند. در گام بعدی او هفت‌گاه معلق را منتشر کرد که حالا قرار است برخی از قطعات این آلبوم در شب مینیمالیست معاصر اجرا شود.

در شب اول اجرای اینترنوا آثاری از لوریس چکناوریان، شوستاکویچ و دبوسی اجرا می‌شود که عواید حاصل از هر دو اجرا به کودکان کار اختصاص داده می‌شود. همچنین گروه برگزار کننده تصمیم گرفته برای دانشجویان تخفیف 25 درصدی در نظر بگیرد. علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت به سایت تیوال مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1397 - 15:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب موسیقی مینیمالیست با حضور بردیا کیارس، فرخزاد لایق و امیر باورچی برگزار می‌شود | موسیقی ما