برنامه یاد بعضی نفرات
 
تجلیل از پنج هنرمند در جشنواره آواها و نواهای رضوی
موسیقی ما - محمد حسین اسماعیلی در تشریح سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی، افزود: این جشنواره با حضور هنرمندان در قالب 22 گروه موسیقی از 14 استان و چهار کشور به صورت ویژه با رویکرد و هدف خاص ارادت به امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.
سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و انجمن موسیقی استان تهران 28، 29 و 30 تیر برگزار می شود که در بخش رقابتی آهنگ سازی و تنظیمِ قطعات مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و در بخش غیررقابتی و اجرایی، گروه‌هایی در حوزه موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی ملل به اجرای برنامه می‌پردازند.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هدف اصلی سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی را ابراز ارادت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به ساحت مقدس امام هشتم (ع) برشمرد تا درکنار آن، تولید آثار فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ رضوی داشته باشند.
وی با بیان حضور همه اقوام ایرانی در این جشنواره و ارائه آثار، ادامه داد: موسیقی آیینی با محوریت امام رضا(ع) مایه وحدت اقوام ایرانی است و این یک فرصت ارزنده است که باید از آن بهره جست.

** حضور چهار کشور مسلمان در سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه به موسیقی ملل در جشنواره امسال با هدف وحدت مسلمانان با محوریت رضوی توجه شده است، ااظهارکرد: امسال از چهار کشور ترکیه، افغانستان، آذربایجان و گرجستان در جشنواره حضور دارند و آثاری با موضوع امام رضا(ع) ارائه می‌کنند.
اسماعیلی تصریح کرد: بیش از 300 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی ارسال شده که 22 گروه به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.
وی با اشاره به مردمی بودن و برگزاری جشنواره به ‌طور سراسری، گفت: در استان تهران تلاش شده تا با تمرکز زدایی و با هدف توسعه فرهنگ عمومی اجراهای گروه‌های موسیقی در شش شهرستان دماوند، اسلامشهر، ملارد، شهرری، قرچک و پاکدشت انجام شود.
اسماعیلی گفت: جشنواره بین المللی رضوی موجب تولید گنجینه آثار در این حوزه شده است و در استان تهران نیز جشنواره آواها و نواها موجب تولید آثار ارزشمندی شده که در قالب محصولات صوتی و تصویری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در جشنواره امسال در بخش تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی که در گذشته آثاری را تهیه کرده‌اند از جمله «شاهین فرهت و فردین خلعتبری» در تولید و آهنگسازی آثار فاخر رضوی ،” سید حمیدرضا حسینی” در تولید موسیقی آیینی و مذهبی، «سید قاسم موسوی قهار» در مدیحه سرایی، «محمد علیزاده» در موسیقی پاپ و «علی کریم‌شجاعی» به عنوان کهن سال‌ترین نقاره‌زن کرمان تقدیر می‌شود.
به گفته این مقام در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شهرام صارمی، تقی ضرابی، احمد صدری، حسام الدین سراج، آریا عظیمی‌نژاد و شاهین فرهت اعضای هیات داوران سومین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی هستند.
آثار دریافتی این دوره از جشنواره در دو بخش رقابتی شامل آهنگسازی، تنظیم و ساخت ملودی و بخش غیر رقابتی شامل، موسیقی ردیف دستگاهی، کرال و آکاپلا، موسیقی اقوام و نواحی مختلف ایران، مرور آثار و موسیقی ملل است که بیشترین حضور هنرمندان در بخش غیر رقابتی و در حوزه موسیقی اقوام و نواحی ایران به ثبت رسیده است.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1397 - 01:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تجلیل از پنج هنرمند در جشنواره آواها و نواهای رضوی | موسیقی ما