برنامه یاد بعضی نفرات
 
جمعه اول تیرماه و در فرهنگسرای ارسباران
آلبوم «هیچ در هیچ» اثر «هوشنگ کامکار» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم «هیچ در هیچ» با آهنگسازی «هوشنگ کامکار» و آواز «ارسلان کامکار» و «صبا کامکار»، ساعت ١٩ روز جمعه اول تیرماه ۱۳٩۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این آلبوم حاوی شش قطعه از آثار هوشنگ کامکار شاملِ هیچ در هیچ، با هر غم تو از در آمدی، نقشی بر دل، اگر جهان به سر آید و مرثیه‌ای برای شاعر برای ارکستر سمفونیک به همراهی آواز سلو و همراهی گروه کر روی اشعار مدرن و سپید «بیژن جلالی» است.

اثر یاد شده از لحاظ محتوایی، موسیقی مدرن و معاصر ایران است که پیوندی بین موسیقی معاصر مدرن و موسیقی سنتی ایران برقرار کرده است؛ ترکیب عوامل و ویژگی‌های موسیقی مدرن امروز جهان و توجه به استفاده از این عوامل برای نشان دادن روح ایرانی اثر از شاخصه‌های اثر یاد شده است.

آلبوم «هیچ در هیچ» توسط موسسه فرهنگی هنری «راوی آذر کیمیا» تولید و منتشر شده است.

هوشنگ کامکار (۱۳۲۵ - سنندج) موسیقی را نزد پدرش استاد حسن کامکار آموخت و مدت ۲ سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت. در سال ۱۳۵۴به اخذ درجه لیسانس در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نایل آمد و سپس در کنسرواتوار سانتاچی چیلییای رم به تحصیل کنترپوان و فوگ پرداخت و درجه فوق  لیسانس موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده سانفرانسیسکو دریافت کرد. او به مدت ۱۰ سال در دانشکده موسیقی(دانشگاه هنر) به تدریس موسیقی پرداخت و مدیریت گروه موسیقی این دانشگاه را به مدت ۶ سال (از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۷۸) عهده دار بود. وی سرپرستی گروه موسیقی کامکارها را برعهده دارد.  
 
از آثارآهنگسازی او می‌توان به دور تا نزدیک، پوئم سمفونی خرمشهر و حلبچه، منظومه سمفونیک مولانا، شباهنگام، کوچ بنفشه‌ها، خورشید مستان، سروکی دل، محاق، در گلستانه، بهاران آبیدر، بر تارک سپیده، به یاد حافظ، سماع مجلسیان، سماع ضربی‌ها، باله شهرزاد، کوچه‌های چوارباخ، باغ‌های پژمان، پوئم سمفونیک کردی و شباهنگام اشاره کرد.

همچنین در زمینه ترجمه و تالیف آثار موسیقی می توان به کتاب های :اصول ارکستراسیون (ریمسکی کورساکوف)، فوگ و انوانسیون، فنون اصلی آهنگسازی در تئوری و عمل( جان ورال)، هارمونی قرن بیستم(وینسنت پرسی کتی)، کنترپوان مدال،براساس شیوه موسیقی قرن شانزدهم(دیوید بویدن)،موسیقی کلاسیک و رمانتیک و ارکستراسیون (کنت کنان) اشاره کرد

ورود برای علاقه مندان  آزاد است.علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 20-22872818 تماس حاصل کنند؛ فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1397 - 11:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «هیچ در هیچ» اثر «هوشنگ کامکار» رونمایی می‌شود | موسیقی ما