برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده‌ی برجسته‌ی نی از مسترکلاس‌های خود می‌گوید
​محمد موسوی: هدفم آموزش اصولی صداسازی نی و سه تار به نوازندگان است
موسیقی ما - مستر کلاس نی نوازی استاد «محمد موسوی» و شیوه سه تار نوازی به سبک استاد عبادی، به همت بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران 22 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود. این هنرمند صداسازی ساز نی و سه تار را بزرگ‌ترین هدف خود از برگزاری مستر کلاس های آموزشی می‌داند.

موسوی در گفت‌وگویی با ذکر این مطلب که هدفش از برگزاری این کارگاه های آموزشی پرداختن به  موضوع صداسازی سازهای سه تار و نی است، می‌گوید: «تمامی کسانی که در این کارگاه‌ها حضور می‌یابند باید چند دقیقه ساز بنوازند. در ادامه نکاتی را در خصوص نوازندگی آن فرد خواهم گفت تا ایرادات نوازندگی اش بر طرف شود.»

محمد موسوی با اشاره به سابقه 47 ساله اش در آموزش  موسیقی گفت: «به دور از هرگونه پرداختن به مسایل مالی  بزرگترین دغدغه‌ام صداسازی اصولی سازهای ایرانی  بوده است؛ چرا که معتقدم بسیار مهم است از ساز چه صدایی بیرون می آید. همانطور که در کلاس های آموزش خوانندگی هنرآموز ابتدا باید روی صدایش کارکند در نوازندگی نیز یک نوازنده باید با اصول صحیح نواختن به خوبی آشنا باشد.»

وی در ادامه افزود: «متاسفانه شیوه نوازندگی بسیاری از بزرگان موسیقی ایران زمین چون جلیل شهناز و یا استاد عبادی رو به فراموشی است که یکی از دلایل این امر، عدم حضور هنرجویان در کلاس‌های موسیقی آنها بوده است.هنر آموز باید از نزدیک با اساتید برجسته در ارتباط باشد تا بتواند چم و خم کار را به خوبی فرا بگیرد؛ ازسویی دیگر آموزش باید همراه با عشق و علاقه باشد .»‌ 

استاد محمد موسوی در پایان صحبت هایش شیوه نوازندگی استاد عبادی را بسیار سرآمد عنوان کرد و اظهار داشت : «من افتخار داشتم و 6 سال محضر استاد عبادی را درک کردم. او یکی از بهترین شیوه‌های سه تار نوازی را ایجاد کرد و علی رغم آنکه این شیوه نوازندگی بسیار سخت است؛ اما قطعا هنر آموز پس از فراگیر آن می تواند درک و دریافت خود را از موسیقی بالاببرد. از این رو تلاش می کنم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی موسیقی از این دست بتوانم شیوه های نوازندگی اساتید برجسته  را به  نسل های امروز آموزش دهم.»

مستر کلاس نی نوازی و شیوه سه تار نوازی به سبک استاد عبادی، شنبه 22 اردیبهشت ماه، ساعت 15 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. علاقمندان میتوانند جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره 09125215565 تماس گیرند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 16:56

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ​محمد موسوی: هدفم آموزش اصولی صداسازی نی و سه تار به نوازندگان است | موسیقی ما