برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت انتشارات ماهور
ناگفته‌های علینقی وزیری در برلین منتشر شد
موسیقی ما - استوانه‌های فونوگراف موسیقایی تبدیل شده به مجموعه های دیجیتال با تمرکز روی برخی از آثار کمتر شنیده شده «علینقی وزیری» و نغمات فولکلور ایرانی توسط انتشارات «ماهور» منتشر شد.

مجموعه‌های ایرانی آرشیو فُنوگرام برلین مشتمل بر اسناد صوتی تاریخی سال‌های ۱۳۰۲ تا ۱۳۱۹ با تمرکز روی  ضبط‌های رُبرت لاخمن در ۱۹۲۳ میلادی مشتمل بر ساز و آواز علینقی وزیری در برلین، ضبط‌های مارتین ارنست کارل دامهُلتس در سال  ۱۹۲۷ میلادی مشتمل بر  آثار موسیقایی منطقه گیلان و مازندران و ضبط‌های ویلهلم آیرز در سال های ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰  مشتمل بر آثار موسیقایی تهران و اصفهان است.

در توضیح این آلبوم آمده است: «این آلبوم مجموعه‌ای است از ضبط‌هایی که در نیمه‌ اول قرن بیستم، ‌از ۱۹۲۳ تا ۱۹۴۰  روی لوله‌های فنوگراف، توسط ربرت لاخمن، ‌مارتین ارنست کارل دامُلتس و ویلهلم آیلرز،‌ از موسیقی‌های مختلف ایران انجام شده و در آرشیو فنوگرام برلین موجود است.  این ضبط‌ها شامل اسناد صوتی مهمی از این دوره مثل ساز و آواز علینقی وزیری ضبط‌شده در برلین، ‌موسیقی مازندرانی و ترکمنی، اجرای موسیقی سنتی از جمله در محفلی موسیقایی در مازندران و موسیقی مردمی حوالی اصفهان است که از روی استوانه‌های فنوگراف موجود در آرشیو برلین روی حامل‌های امروزی پیاده شده‌اند.»
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 11:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ناگفته‌های علینقی وزیری در برلین منتشر شد | موسیقی ما