برنامه یاد بعضی نفرات
 
ابراهیم اثباتی، سرپرست گروه موسیقی «وصل یار» از کنسرت خود می‌گوید
امسال دیگر «نوبت عاشقی» است
موسیقی ما - «ابراهیم اثباتی»‌- سرپرست و آهنگساز گروه وصل- درباره‌ی  نسرت آینده خود «نوبت عاشقی» توضیح می‌دهد و در این کنسرت 9 قطعه وجود دارد که همگی در راستای همین عنوان کنسرت است.
 اثباتی با اشاره به نام کنسرت(نوبت عاشقی) گفت: «همین‌طور که از نام کنسرت ما پیداست ما می‌خواستیم نوید این را داشته باشیم که امسال دیگر نوبت عاشقی است و همه باید دست به دست و دل به دل هم بدهیم تا یک صدا و با آرامش و عشق ورزیدن، پیرامون خودمان را سراسر از عشق و مردانگی کنیم تا این سرزمین همواره پا برجا بماند.»‌
وی به اولین قطعه کنسرت با نام «هاله لویا» اشاره کرد و گفت: «هاله لویا ترجمه همان «سبحان الله» یا «پاک و منزه است خداوند» است و کنسرت ما با این نیایش است که آغاز می‌شود. این قطعه با شعر حضرت نسیمی ادامه پیدا می‌کند که در وصف حضرت عیسی است. می‌دانیم که نسیمی همواره در وصف حضرت عیسی شعر می‌سروده و ارادت خاصی به او داشته که پیامبر عشق و عاشقی و محبت و مردانگی است که رسالت همه پیامبران است.»
این نوازنده تنبور نام قطعه دوم کنسرت را «دلبري» عنوان کرد و گفت: «دلبری تلنگری است برای یادآوری دلبر،دلبری کردن و دلبر را دوست داشتن تا جدا بشویم از هر چیزی موجب تأخیر در رسیدن به معشوق می‌شود. «يار» قطعه بعدی است که شعر آن از حضرت حافظ است و نوید می‌دهد که با تمام گرفتاری‌ها بالاخره «زهی خجسته زمانی که یار باز آید، به کام غمزدگان غمگسار بازآید». قطعه‌ی «طبال پیر» اشاره می‌کند به قلب ما که آشیانه است برای معشوق و حضرت دوست و صدای طبل طبال پیر همیشه پر از تمنا و التماس برای نشستن شاهین معشوق در این خانه است.»
 «جام» قطعه‌ی بی‌کلامی است که پس از طبال پیر اجرا خواهد شد و اثباتی اشاره این قطعه را به جام گونه بودن وجود ما عنوان می کند که سرشار از شراب و نور و عشق و مهر و وفاست. سرپرست گروه وصل یار دیگر قطعات این کنسرت را به شرح زیر عنوان کرد: ««ذره صفت»، با شعر حضرت مولانا که سراسر یادآور این است که انسان عاشق اگر دردمند شود تا در تمام این درد غرق نشود به درمان نمی رسد. اگر دردمند  به درمان رسید یافته‌است معشوقش را و زندگی پر از لذت و عشق می‌شود.«سان دنس» یا رقص خورشید که قطعه بی‌کلام است که در میان آن اشاراتی می‌شود به کلمات حضرت فردوسی، عراقی و مولانا. اشاره‌ این قطعه به نیایش و فلق صبحگاهی است و آمدن نور از ظلمت و سیاهی. «ميگساران» با شعری از حضرت حافظ است که با گله می‌گوید: ای دوستان گرفتار این روزمرگی نشوید و یادتان باشد هدف از خلقت و بودن ما در این دنیا چیست،پس بپردازید به عشق ورزیدن و زندگی سراسر از نور و تمنا.»‌
اثباتی قطعه «وصل يار» را آخرین و جمع بندی همه قطعات کنسرت دانست و گفت: این قطعه حس کنسرت و تیتراژ گونه گروه وصل یار است که نوید و تمنای یکدلی و یک‌صدا شدن تمام یاران و رسیدن به سرمنزل مقصود است. این کنسرت ساعت 21.30 یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و علاقمندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امسال دیگر «نوبت عاشقی» است | موسیقی ما