برنامه یاد بعضی نفرات
 
شب گذشته و با حضور چهره‌های فرهنگی هنری برگزار شد
ضیافت «هاکوپیان» برای رونمایی از لباس ارکسترهای ایرانی
موسیقی ما - مراسم رونمایی از لباس رسمی ارکسترهای ایران برای حضور در جام جهانی فوتبال روسیه شامگاه دوشنبه 27 فروردین در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در این برنامه مجلل که برند «هاکوپیان» برگزار کننده آن بود، ضمن رونمایی از لباس رسمی ارکسترهای ایرانی در جام جهانی، صحبت‌هایی از سوی هنرمندان و مدیران حاضر در جمع عنوان شد.

در ابتدای این مراسم و در نشست خبری این برنامه «سومبات هاکوپیان» (مدیرعامل شرکت هاکوپیان) و «علی‌اکبر صفی‌پور» در حضور خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

هاکوپیان در ابتدای سخنانش درباره حمایت ازارکسترهای ایرانی برای حضور در جام جهانی گفت: «ما عاشقانه وارد این کار شدیم و دوست داریم در این رویداد بزرگ سهم‌مان را با افتخار ادا کنیم. برای اولین بار پس از انقلاب شاهدیم که برای ارکسترها لباس طراحی و ساخته می شود. امروزه در جهان اثبات شده که هیچ شرکتی نمی تواند به حیاتش ادامه دهد مگر اینکه در مسائل اجتماعی نقش داشته باشد. موسیقی چیزی است که در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد. پس یکی از دلایل حمایت ما این است که صنعتمان در تاریخ و فرهنگمان ریشه دارد. دو هنر ریشه دار به هم پیوسته اند امیدواریم در ادامه کارهایی بزرگ شکل گیرد.»

هاکوپیان درباره چگونگی طراحی و دوخت لباس های اعضای ارکستر نیز توضیح داد: «نوازندگانی که سازهای مختلف می نوازند را بررسی کردیم و حرکتشان را هنگام نواختن بررسی کردیم و براساس آن لباس‌ها را طراحی کردیم. در بخش بانوان هم سعی کردیم اصالت ها و الزامات لازم را رعایت کنیم.»
 
  • * سال حمایت از کالای ایرانی
علی اکبر صفی‌پور نیز در ابتدای سخنانش درباره چگونگی تعاملات اتخاذ شده برای تهیه لباس ارکسترهای ایرانی و حضور در کنار تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: « خوشحال هستم، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران از سوی مجموعه‌ای حمایت می‌شوند که تولیدکننده پوشاک ایرانی است. در این دو سال فراز و نشیب‌های زیادی پیرامون این دو ارکستر وجود داشته است. دو سال پیش در چنین روزهایی وضعیت ارکسترها بسیار با امروز متفاوت بود. تا به حال نوازندگان با لباس‌های شخصی روی صحنه حضور پیدا می‌کردند و از طرف متولیان در این زمینه اتفاقی رخ نداده بود.»

مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: «بنیاد رودکی در این‌که از بخش‌های اقتصادی برای فعالیت‌های خود کمک بگیرد، تجربه زیادی ندارد. ما می‌دانیم انجام فعالیت‌ها در سطح کلان مانند ارکسترداری بدون حمایت بخش‌های اقتصادی ممکن نیست.علاوه بر این‌که ارکسترها باید دارای شخصیت اجتماعی قوی باشند و با اجراهای پی در پی جایگاهی را برای خودشان فراهم کنند، امشب شاهد اتفاق دیگرتی برای ارکسترها هستیم و آن آراستگی کسانی است که قرار است به عنوان نوازنده‌های ما در عرصه‌ حضور داشته باشند.» صفی‌پوردباره انتخاب «هاکوپیان» به عنوان اسپانسر رسمی ارکسترهای ایرانی در جام جهانی نیز گفت: «در زمینه اسپانسرینگ شرکت‌هایی حاضر بودند مبلغ بیشتری را برای قرارداد با ما اختصاص بدهند اما با توجه به نوع فعالیت این مجموعه و تاکید وزیر ارشاد برای همکاری با یک موسسه و برند ایرانی، ما این برند پوشاک را انتخاب کردیم. نگاه این برند تولیدکننده پوشاک، نگاه ویژه حمایت از هنر است نه بازگشت سرمایه.»
 
  • * رقابت با برندهای خارجی
هاکوپیان درباره عدم استفاده تیم ملی فوتیال از برندهای داخلی لباس و تفاوت‌های شرکت‌های داخلی و خارجی در کیفیت ارائه لباس نیز گفت: «هر ایرانی که عاشق میهنش هست باید به هر کاری که برای ایران می کند افتخار کند. فرش ایرانی بهترین نمونه است. ما در زمینه تولید لباس مشکلات زیادی نداریم. اما در کشورمان زیرساخت ها و نگاه اصیل به صنعت پوشاک وجود نداشته است. اما امروز این اتفاق افتاده و با زمینه هایی که امروز در حال مهیا شدن است طی پنج سال آینده شاهد به اوج رسیدن تولید لباس در ایران خواهیم بود و به جایی می رسیم که بتوانیم با برندهای خارجی رقابت کنیم و قطعا در پنج سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.»
 
  • * تاج: عادت ندارم در کنار اهالی هنر باشم!
مهدی تاج که در اواسط این مهمانی به همراه «محمدرضا ساکت» به حاضرین در سالن پیوست نیزدر سخنانی کوتاه گفت: «من معمولا عادت ندارم در بین اهالی هنر سخنرانی کنم و اصولا همیشه در جمع های ورزشی حرف زده ام. صحبتی که هست بایستی از زحمات مدیران بنیاد رودکی و هنرمندان گرانقدر موسیقی برای حمایت از تیم ملی تقدیر نمود. در همه این ماه ها شاهد زحمات مدیران بنیاد رودکی بودم و امیدوارم این همراهی و حضور بتواند به موفقیت های ویژه درجام جهانی ختم شود.»

در بخش‌های دیگراین مراسم شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان، علی اکبر صفی پور و... پشت تریبون قرار گرفتند و دقایقی را برای حضار سخنرانی کردند.

رونمایی از لباس رسمی نوازنده های ارکسترهای ایرانی، اجرای زنده قطعه «ایران» از سوی سالار عقیلی و پیانوی همسرش حریر شریعت‌زاده و اجرای زنده چند تن از نوازندگان ارکستر سمفونیک در اواخر این برنامه از دیگر بخش‌های مهمانی مجلل هاکوپیان در شب شلوغ هتل اسپیناس بود.

علی مرادخانی، مهدی افضلی، عباس سجادی، غلامحسین زمان آبادی، سیمین غانم، پری ملکی، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان، رازمیک اوحانیان، سید محمد میرزمانی، شکرخدا گودرزی، حریر شریعت زاده، اصغر همت، حمیدرضا نعیمی، بابک زرین، پژمان معمارزاده، بهزاد فراهانی، شقایق فراهانی و... از دیگر حاضرین در این مراسم بودند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1397 - 13:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ضیافت «هاکوپیان» برای رونمایی از لباس ارکسترهای ایرانی | موسیقی ما