برنامه یاد بعضی نفرات
 
«پسر خورشيد» به تهران سلام كرد
لئو روخاس: به رويايم رسيدم
موسیقی ما - سالن همايش هاي برج ميلاد شامگاه ٧ و ٨ فروردين ماه ميزبان لئو روخاس نوازنده ساز پن فلوت و فلوت بود كه براي اولين بار اجراي صحنه اي در تهران را تجربه كرد. اين در حالي بود كه «سيلويو دانزا» خواننده آلماني نيز در بخش هايي از اين اجرا به روي صحنه آمد و لئو را همراهي كرد.
 
كنسرت «پسر خورشيد» در آغازين روزهاي بهار با استقبال مخاطبان همراه شد كه آمده بودند، شنيدن يك موسيقي متفاوت را تجربه كنند؛ آن هم به روايت مردي كه «طبيعت» محوريت اصلي آثارش را تشكيل مي دهد.
 
لئو روخاس كه اصالتا اهل اكوادور است اما زندگي در اسپانيا و آلمان را هم تجربه كرده است، با لباس هاي بومي كه در واقع پوشش سرخ پوست هاي آمريكاي جنوبي است، روي صحنه آمد و اجراي خود را با افكت هاي صوتي از طبيعت مثل صداي سم اسبان و صداي پرندگان رها آغاز كرد.
در اين اجرا چند نوازنده آلماني نيز لئو روخاس را همراهي كردند. اين در حالي بود كه او براي اجرايش صرفا به اجراي موسيقي بسنده نكرده و از پرفورمنس نيز براي اولين كنسرتش در تهران بهره بود.
 
پرفورمرهاي گروه نيز در حين اجراي قطعات روي صحنه آمدند تا جذابيت بصري نيز براي مخاطبشان اجرا كنند. لئو روخاس پس از اجراي چند قطعه به زبان فارسي گفت: «سلام تهران!»
 
سپس ادامه داد: از اينكه به شهر بسيار زيباي شما آمده ام خيلي خوشحالم. اين اولين اجراي من در ايران است و اميدوارم شما از آن لذت ببريد.» او كه از تشويق هاي پي در پي مردم به وجد آمده بود، بارها به زبان فارسي و با صداي بلند گفت: «متشكرم تهران»
 
بخش ديگري از اين اجرا به آواز سيلويو دانزا اختصاص داشت. او سه قطعه مشهور را كه براي مخاطب ايراني هم گوش آشنا باشد، آماده كرده بود كه پس از اجرا با استقبال مردم مواجه شد.
 
لئو روخاس اما تمايل داشت، باز هم به مخاطبان ايراني اش ابراز احساسات كند و در سخناني گفت:
«اميدوارم متوجه انگليسي صحبت كردن من بشويد. آنچه من مي گويم از زبانم بر نمي آيد. اين ها كه مي گويم نجواي قلب من است. درست است كه هم اكنون در تهران هستم اما سفر من به تهران درست از زماني آغاز شد كه پيشنهاد اجرا در كشور شما به من داده شد. من از همان روز تهران بودم و به راستي خودم را در ايران احساس مي كردم. به راستي كه من امشب به آرزو و رويايم رسيدم.»
 
لئو روخاس متولد 1984 در اکوادور است. این موزیسین در فصل پنجم مسابقه استعدادیابی  Das supertalent  پیروز شد و بعد از آن به شهرت زیادی دست پیدا کرد و با آثارش در نقاط مختلف دنیا روی صحنه رفت. محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید و خاک و آب و... از جمله موضوعات آثار و کنسرت‌های لئو هستند و او معمولاً با استایل سرخپوستی کارهایش را معرفی و اجرا می‌کند.
 
لئو تجربه اجراهاي خياباني در كشور آلمان را نيز داريد كه اين موضوع نيز به شهرت او افزود.

کنسرت لئو روخاس در تهران به تهیه‌کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی و به همت شرکت «رنگین کمان هنر جوان» طی روزهای 7 و 8 فروردین در برج میلاد تهران روی صحنه رفت. در ادامه عکس‌های سعید عبداللهی و گزارش ویدئویی سید علیرضا حق‌شناس از این کنسرت را می‌بینید:
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1397 - 15:50

دیدگاه‌ها

یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:25

سلام. لطفا نام آهنگهایی که سیلویو دانزه در این کنسرت اجرا کردند رو می‌فرماید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لئو روخاس: به رويايم رسيدم | موسیقی ما