برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با خواننده قطعه «وصیتنامه» که این اثر را در العماره عراق اجرا کرد
میلاد هارونی: سیره مدافعان حرم باید حفظ شود
موسیقی ما - «میلاد هارونی» که چندی پیش قطعه «وصیتنامه» را در مراسم پاسداشت شهدای حشدالشعبی در العماره عراق اجرا کرده بود درباره این اثر گفت:«ایده تولید قطعه «وصیتنامه» در سال 95 پس از انتشار مداحی «منم باید برم» با صدای سید رضا نریمانی شکل گرفت. میخواستیم به خیل عظیم مشتاق اعزام برای دفاع از حرم زینب کبری (س) بگوییم که امروز در سنگر علم، حیا، غیرت و خواهران در سنگر حجاب و عفت میتوانند به دفاع از میراث حضرت زینب (س) بپردازند. هدف این قطعه توجه دادن جوانان به اهمیت جهاد اکبر در کنار جهاد اصغر بود.»
 
او در ادامه افزود:«دفاع مقدس هشت سال طول کشیده است و  سی سال همچنان باید از سیره شهدای دفاع مقدس بگوییم همین روند باید برای شهدای مدافع حرم نیز اتفاق بیافتد.حداقل کاری که برای شهدای دفاع مقدس کردیم حداقل اسم‌شان روی اسم کوچه‌ها و خیابان‌ها گذاشتیم، حتی الان در همین حد هم یادی ازشهدای مدافع حرم نمی‌کنیم در چند  ماه اخیر بعد از اعلام شکست داعش توسط سردار سلیمانی غربتی برای مدافعان حرم ایجاد شد. شهدای مدافع حرم ما با یک ایده و  یک تفکر  رفتند که دفاع بکنند باید این تفکر و  سبک زندگی در زندگی روزمره ما نشر پیدا بکند.حداقل کاری بود که گفتیم در این بازه زمانی انجام بدهیم تا یک گوشزد و تلنگری باشد.:
 
میلاد هارونی درباره تفاوت‌های این قطعه گفت:«تفاوت این قطعه با بقیه آثاری که به بازخوانی این نوحه «منم باید برم» پرداخته اند حضور شاعر و مداح نوحه، داوود رحیمی و سید رضا نریمانی در تولید این قطعه موسیقی است. ما سعی در تنظیم قطعه با توجه به حضور سید رضا نریمانی همزمان که فضا ارکسترال و حماسی باشد موسیقی متناسب با شان مداح اهل بیت (ع) تنظیم و همچنان که ترانه استفاده شده شعر آیینی و هیات است در فضای موسیقی هم شور هم متانت هیات نهفته باشد.»
 
این خواننده جوان سپس اعلام کرد:«ما برای ترویج فرهنگ شهادت از نگاه انقلاب اسلامی در حوزه کشور های جهان اسلام اقدام به تولید و همکاری با مجموعه های مختلف در کشور های مثل لبنان، سوریه، عراق، مصر و پاکستان کردیم که در آینده نزدیک شش قطعه فارسی و چند زبانه منتشر خواهیم کرد. یک قطعه از این مجموعه ماه گذشته در اولین کنگره شهدای حشدالشعبی عراق در حضور فرماندهان حشدالشعبی در العماره عراق اجرا و رونمایی شد.»
منبع: 
راه نوا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 18:18

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد هارونی: سیره مدافعان حرم باید حفظ شود | موسیقی ما