برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین اجرای آلبوم «حرمان» در قالب جشنواره موسیقی فجر رقم خورد
اعضای «پالت» مخاطب کنسرت خواننده گروه خود شدند!
موسیقی ما - امید نعمتی شب گذشته در حالی آخرین اجرای جشنواره سی و سوم را روی صحنه برد که برای اولین بار آلبوم مستقل خود با نام «حرمان» را در میان مخاطبانش اجرا می‌کرد.
 
«حرمان» که هفته گذشته با آهنگسازی صادق تسبیحی و صدای امید نعمتی منتشر شد، آلبومی با اشعار شاعران معاصری چون حمید مصدق، مهدی اخوان‌ثالث، رسول یونان، هوشنگ ابتهاج، حسین منزوی و در سبک الکتروآکوستیک است که تنظیم آن برای اجرای صحنه‌ای را نیما رمضان برعهده داشت و به این ترتیب در بعضی قسمت‌ها آن را کمی به سمت موسیقی الکتروراک برده بود.
 
برنامه با صدای احمد شاملو که شعر «صلت کدام قصیده ای» را دکلمه می کرد آغاز شد و در ادامه اورتوری با حضور صادق تسبیحی که سینتی سایزر می‌نواخت و با نورپردازی خاصی، نواخته شد و به تدریج گروه زهی نیز اضافه شدند. در نهایت هم امید نعمتی با قطعه «فراموشی‌ها» به همراه دیگر اعضای گروه، کنسرت را آغاز کرد که اتفاقاً شروع خوب و پرقدرتی هم بود، هر چند که به همان شکل ادامه پیدا نکرد.
 
در واقع یکی از ویژگی‌های این آلبوم نبود خط ملودی ثابت و تکرار شونده برای خواننده است که با تغییرات زیادی در طول یک قطعه روبه‌رو می‌شود و این شاید کار را برای اجرای زنده سخت کند. در این کنسرت هم با این‌که در بسیاری از مواقع شاهد اجرای درستی از امید نعمتی بودیم، اما در بعضی قسمت‌ها اجرا از ضعف داینامیک و عدم شروع مطمئن قطعات رنج می‌برد و گاهی ناهماهنگی بین خواننده و اعضای ارکستر دیده می‌شد.
 
البته نباید سالن همایش ایرانیان را هم در کلیت این موضوع نادیده گرفت چراکه در طول برگزاری جشنواره موسیقی فجر و بازخوردهایش، نشان داد که به دلیل آکوستیک نه چندان خوب سالن خیلی نمی‌توان روی آن به عنوان سالن کنسرت حساب باز کرد. سالنی که پیش از این در اختیار یک نهاد ورزشی بوده و به عنوان یک سالن وزنه‌برداری فعالیت می‌کرده است.
 
با تمام این‌ها، نباید فراموش کرد که این اولین اجرای آلبوم دشوار «حرمان» بود که مطمئناً در این بازه زمانی کوتاه برای تمرین، نباید انتظار دیگری از آن داشت. هر چند که این اجرا هم تجربه‌ای برای گروه شد تا در آینده و در کنسرت‌های مستقلی که قرار است برگزار کنند، بتوانند اتفاقات بهتری را رقم بزنند. چراکه با همین اجرا هم به خوبی نشان دادند که پتانسیل این کار را دارند و می توانند با برنامه ریزی دقیق، اجرای شش دانگی روی صحنه داشته باشند.
 
گروه «حرمان» را در این کنسرت نیما رمضان (گیتار الکتریک)، کسری سبکتکین (گیتار باس)، محمدرضا اصغری (سینتی‌سایزر)، امین راد (درامز)، سیاوش مولاییان (کمانچه)، یک کوئینتت زهی با حضور دانیال جورابچی (ویولا)، آرمین قضاتی (ویولن)، ثنا معزز (ویلن)، ساغر مقدم‌فر (ویولا) و محیا نامداری‌مقدم (ویلنسل)، امیر (ساکسوفون و کلارینت) و مهیار طهماسبی که به عنوان سولیست ویلنسل در قطعه «حرمان» ‌حضور داشت تشکیل می‌دادند. انیس استرحام، شایا زندی و ملینا رمضان هم به عنوان هم‌خوان گروه را همراهی می‌کردند.
 
یکی از اتفاقات جالب این کنسرت هم حضور اعضای گروه «پالت» در سالن بود که به نظر می‌آید نخستین گروهی است که خواننده‌اش توانسته پروژه شخصی خود را هم‌زمان با فعالیت در گروه، به مرحله اجرا برساند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 - 15:59

دیدگاه‌ها

شنبه 30 دی 1396 - 17:20

موفق باشید

شنبه 30 دی 1396 - 17:20

تو خیلی خوبی موفق باشی عزیز

شنبه 30 دی 1396 - 19:29

عالی امید نعمتی

شنبه 30 دی 1396 - 23:16

سپاس.زیبا بود??

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعضای «پالت» مخاطب کنسرت خواننده گروه خود شدند! | موسیقی ما