برنامه یاد بعضی نفرات
 
پروژه «تکرار نامنظم بی تو» با طراحی صحنه متفاوتی اجرا شد
مهیار علیزاده عاشقانه‌هایش را به زبان آورد!
موسیقی ما - مهیار علیزاده، پرفورمنس«تکرار نامنظم بی تو» را این بار در آخرین روز از جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برد. او کمتر از یک ماه پیش، این پرفورمنس را در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کرده بود و این بار به شکل کامل‌تری آن را برگزار کرد که با طراحی صحنه و کارگردانی رضا موسوی و همچنین نورپردازی علی کوزه‌گر شکل ویژه‌تری به خود گرفته بود.
 
قطعات این کنسرت بر اساس اشعار عاشقانه‌ای از حافظ و مولانا ساخته شده که الهام پاوه‌نژاد شعر «مرگ من روی فرا خواهد رسید» و لیندا کیانی هم «ای هفت سالگی» را از فروغ فرخزاد در آن دکلمه کردند. البته این اولین تجربه علیزاده در این‌گونه پرفورمنس‌ها و حضور بازیگران در کنسرت‌هایش نیست. او که نشان داده علاقه بسیاری به سینما و تئاتر دارد و از سوی دیگر تا حدی دغدغه نوشتن اپرا یا اپرای ایرانی را هم در ذهن دارد، پیش از این هم (یعنی تابستان سال 94) در پروژه «در شعله با تو رقصان»، از حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها برای خوانش اشعار بهره برده بود که این اتفاق برای اولین‌بار در ایران رخ می‌داد و بعد از آن هم در کنسرت‌های «دخت‌ پری‌وار» با صدای علیرضا قربانی، پرفورمنسِ خاصِ خواننده روی استیج را تجربه کرده بود. بعد از او هم دیگران نیز تجربه‌هایی در این زمینه ارائه کردند و در یکی دو سال اخیر شاهد «موسیقی تصویری»های گوناگونی بوده‌ایم.
 
مهيار عليزاده که خود به عنوان آهنگساز و خواننده در این برنامه حضور داشت، نوعی موسیقی آلترناتیو را ارائه کرد و در کنارش دارا دارايى (گيتار باس)، مهيار طهماسبى (ويولنسل)، پيمان حاتمى (گيتار الكتريک)، ساناز ستوده (پيانو)، مهگل صفدرى و محمد حقيقى (هم‌خوان) و سعيد پيلتن (درامز) به عنوان اعضای گروه حضور داشتند. اشكان كمانگرى نیز در یک قطعه مهیار علیزاده را به عنوان خواننده همراهی کرد.
 
«دزدیده چون جان می‌روی»، «گفتم غم تو دارم»، «مرگ من روزی فرا خواهد رسید»، «ای هفت سالگی»، «عمری است تا از جان و دل»، «بود آیا که خرامان ز درم بازآیی»، «حیلت رها کن عاشقا»، «خاطرات» و «خاطرات 2» قطعات اجرایی این برنامه بودند.
 
مهیار علیزاده که به تازگی قطعه «بی من» را از پروژه «تکرار نامنظم بی تو» منتشر کرده، قصد دارد موزیک ویدئوی آن را نیز منتشر کند و علاوه بر آن، قطعات این پروژه را که ایده و انتخاب اشعارش به سال‌ها پیش بازمی‌گردد، در قالب یک آلبوم به دست مخاطبانش برساند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 - 15:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهیار علیزاده عاشقانه‌هایش را به زبان آورد! | موسیقی ما