برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آخرین شبِ جشنواره چه گذشت؟
از اجرای پیانیستِ ژاپنی تا شکوهِ موسیقی دستگاهی ایران
موسیقی ما- در آخرین شب از اجرای جشنواره، گروه‌های متفاوتی در جشنواره‌ی موسیقی به اجرای برنامه پرداختند؛ تالار رودکی شب گذشته میزبان «لوکا چیارلا» نوازنده ایتالیایی گروه «سولو ارکستر» بود که با تک‌نوازی ویولون کرد و چنان با قدرت سازش را نواخت که تمامی مخاطبان را مجذوبِ هنرِ خویش کرد.

بخش دوم جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی نیز به گروه «همنوازان دلگشا» به سرپرستی سیامک جهانگیری و خوانندگی «حسین علیشاپور» اختصاص داشت که یکی از درخشان‌ترین اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر را در زمینه موسیقی اصیل ایرانی روی صحنه برد. این گروه با وجود نوازندگانِ توانمند و جوان، هشت قطعه را برای مخاطبان خود اجرا کرد. در این اجرا سامر حبیبی (نوازنده کمانچه)، حمید خوانساری (نوازنده عود)، علی اصغر عربشاهی (نوازنده تار)، پویان عطایی (نوازنده سنتور)، وحید فتایی (نوازنده تنبک) و حسین علیشاپور به عنوان خواننده در کنار سیامک جهانگیری (نوازنده نی) گروه «همنوازان دلگشا» را تشکیل می‌دادند.

گروه موسیقی «کماکان» نیز به سرپرستی «مهدی ساکی» قطعاتی را با الهام از موسیقی و نغمات جنوب ایران در دستگاه چهارگاه در برج آزادی اجرا کرد. «پریچهر خواجه» نوازنده قانون نیز به همراه «بهنام معصومی» نوازنده تنبک به اجرای برنامه پرداختند؛ علاوه بر آن «آکی کورودا» بانوی پیانیست ژاپنی نیز از ساعت 21:30 در همین سالن به اجرای برنامه پرداخت.

به این ترتیب اجراهای سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به پایان رسید و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز امشب (شنبه 30 دی) در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

آیین پایانی سی‌وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر امروز(شنبه) ساعت 19 همزمان با اعلام برندگان جایزه باربد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 - 12:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از اجرای پیانیستِ ژاپنی تا شکوهِ موسیقی دستگاهی ایران | موسیقی ما