برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر صدا و سیما با رهبری «سهراب کاشف» به اجرای برنامه پرداخت
طنین «ای ایران» در غم آسمانی شدنِ دریادلان
 موسیقی ما- ارکستر صدا و سیما در حالی شب گذشته در سی‌وسومین جشنواره‌ی موسیقی فجر نواخت که «سهراب کاشف» این ارکستر را رهبری می‌کرد و 75 نوازنده با همراهی گروه کر در رودکی، شبی خاطره‌انگیز را رقم زدند. در این اجرا سفیران اتریش و کرواسی و همچنین مسئولان صداوسیما حضور داشتند.

این ارکستر در اجرای خود در جشنواره، سه قطعه‌ برگرفته از آثار آهنگسازان کلاسیک و پنج قطعه‌ی ایرانی را نواخت. «سهراب کاشف» ابتدا، قطعه‌ی «نیایش یزدان» را اجرا کرد و بعد از آن به مخاطبانش خوش‌آمد گفت و با بازماندگان سانحه‌ی «سانچی» ابراز همدردی کرد و گفت: «این چند روز اخیر خبرهای سختی داشتیم که قلب همه به درد آمد. خبر آسمانی شدن دریادلانی که در بین ما نیستند بسیار سخت بود. به عنوان رهبر ارکستر به نمایندگی از اعضای ارکستر برای بازماندگان آرزوی صبر می‌کنم و امیدوارم روحِ بزرگ این دریادلان شان شاد باشد.»

او برنامه‌ی خود را به شهدای این حادثه تقدیم کرد. «رقص دایره» و «افق بیکران» از زنده‌یاد حشمت سنجری، «هزار دستان» و «ای ایران» قطعات ایرانی این ارکستر بودند. همچنین قطعه کلاسیک کوریولان از بتهوون و فینلاندیا از ژان سیبلیوس دیگر قطعاتِ این اجرا بود که توسط ارکستر 75 نفره اجرا شد. آثاری که نواخته شدند موسیقی‌های حماسی، ملی و ارکسترال بودند که اکثر آنها به صورت بی‌کلام اجرا شدند. مارش اسلاو از چایکوفسکی نیز در حالی به اجرا درآمد که سهراب کاشف اجرای آن را دارای پیچیدگی‌ها و ظرایفی دانست که ارکستر صدا و سیما به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است. پس از آن نیز «هزاردستان» از زنده‌یاد مرتضی حنانه و «ای ایران» با همراهی گروه کر اجرا شد.

محمدباقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود صداوسیما و حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما به همراه سفیران اتریش و کرواسی مهمانان این ارکستر بودند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 14:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طنین «ای ایران» در غم آسمانی شدنِ دریادلان | موسیقی ما