برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای پدر و پسران در هفتمین روز از سی‌وسومین جشنواره‌ی موسیقی فجر
وحید اسداللهی شبی پرشور در نیاوران رقم زد
موسیقی ما- در هفتمین روز از جشنواره‌ی موسیقی فجر، «وحید اسداللهی»  به همراه پسران خود – محمد و رضا- قطعات آذری را در فرهنگسرای نیاوران به اجرا درآورد. او در این کنسرت، اجرایی پرشور به نمایش گذاشت و مخاطبان را به وجد آورد.

 او در اجرای خود در سی‌وسومین جشنواره‌ی موسیقی فجر، قطعاتی چون کوچلر، باسگالی، سلیمانی، ازون دره، کماله، ای قیز، مینا، شالاخو، اوزیر، ساری گلین، آرزو، فایتون چی، قزاخی، درآمد زابل، ترکمه، آیریلیق، رنگ بیات شیراز را اجرا کرد. او خود نقاره نواخت. «محمد اسداللهی» گارمون و «رضا اسداللهی» سازهای کوبه‌ای.

«وحید اسداللهی» در۱۱ سالگی آموزش نقاره راشروع کرد؛ اولین استاد اوهوشنگ زیوه بوده و در این سال‌ها آثار متعددی را به اجرا درآورده و هم‌اکنون از هنرمندان صاحب سبک در نوازندگی ساز کوبه‌ای «نقاره» در ایران، جمهوری آذربایجان و یکی از نوازندگان سولیست ارکستر بزرگ جمهوری آذربایجان است.  این هنرمند درباره‌ی اجرایش در جشنواره‌ی موسیقی فجر به «موسیقی ما» می‌گوید: «من یک رپرتوار  فولک برای اجراهایم انتخاب کرده بودم که خوشبختانه مورد پسند مردم قرار گرفت و از اجرایی که در جشنواره انجام شد؛‌ رضایت کامل دارم. امسال ما با نظم به اجرای آثارمان پرداختیم و البته معتقدم که این جشنواره می‌تواند بهتر از همیشه برگزار شود.»

او درباره‌ی وضعیت موسیقی بی‌کلام نیز می‌گوید: «شرایط برای ساخت و اجرای موسیقی بی کلام در فضای کنونی بسیار دشوار شده است؛ در موسیقی ما همیشه خواننده‌ها بیشتر دیده می‌شوند؛ من برای زنده نگه داشتن موسیقی فولک آذربایجان به موسیقی بی کلام روی آورده‌ام؛ مردم همیشه از موسیقی آذربایجان استقبال کرده اند. امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانیم در نقاط مختلف تهران و کشور برای همه‌ی اقشار جامعه با هر اوضاع مالی اجرا داشته باشیم و مخاطبین ما یک قشر به خصوص نباشد؛ همانطور که در کنسرت امشب از اقصی نقاط تهران حضور داشتند چون مردم موسیقی فولک را دوست دارند.»

او همچنین توضیح می‌دهد که هر روز مشغول تمرین با پسرانش هست: «من همیشه آرزو داشتم که پسرانم بتوانند ساز پدری‌شان را بنوازند و اکنون به آرزویم رسیده‌ام.»

همچنین «محمد اسدالهی» نوازنده ساز «گارمون» نیز درباره‌ی اجرایش در جشنواره گفت: «برگزاری این فستیوال ها در همه جای دنیا امری ضروری‌ است و مخاطبین زیادی را به خود جذب می‌کند. این رخداد فرصتی است نوازنده‌ها که اجراهای خاص و فولک خود را به نمایش بگذارند. این فستیوال‌ها می تواند دریچه خوبی برای هنرمندان و مخاطبین جدید آثارشان بگشاید.»

او ادامه می‌دهد: «ساز تخصصی من «گارمون» یک ساز آذربایجانی است و به آکاردئون شباهت دارد؛ ولی نواختنش با آکاردئون بسیار فرق دارد.»

این کنسرت با حضور مهمانانی چون سیاوش اسداللهی (خواننده)، محمدرضا مقدم (خواننده پاپ)، نادر فریاد شیران (پیشکسوت فوتبال)، سینا ذکایی (سرپرست ارکستر بادی تهران) برگزار شد. 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 11:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وحید اسداللهی شبی پرشور در نیاوران رقم زد | موسیقی ما