برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه پرنیا بدون خواننده روی صحنه رفت
علی جهاندار آنفولانزا گرفت، به جشنواره نرسید
 موسیقی ما- گروه «پرنیا» به سرپرستی «حسین پرنیا» شب گذشته در حالی روی صحنه رفت که «علی جهاندار» به علت سرماخوردگی شدید نتوانست گروه را به عنوان خواننده همراهی کند و گروه «پرنیا» به اجرای هم‌خوانی پرداخت. پرنیا همچنین قطعه‌ای لری اجرا کرد و درباره‌ی آن توضیح داد: «همانطور که از لهجه ساز پیداست؛ این نغمه برای لرستان است. ما در لرستان وقتی عزیزی را از دست  می دهیم این قطعه را برایش می نوازیم و امشب نیز این قطعه را انتخاب کردیم تا با عزیزانی که در حادثه‌ی کشتی «سانچی» از میان ما رفته‌اند و همچنین بازماندگانِ آنان ابراز همدردی کنیم.»

«حسین پرنیا» درباره‌ی این ماجرا به مخاطبانش توضیح داد: « همانطور که می‌بینید، آقای «جهاندار» در این برنامه حضور ندارد، متاسفانه ایشان به دلیل آنفولانزای بسیار شدید امکان حضور در کنسرت را نداشتند و تلاش‌های پزشکان و انتظار ما حتی تا آخرین ساعت اجرا بی‌نتیجه ماند و این اتفاق باعث شد که با سختی برنامه را هدایت کنیم تا برنامه‌ی امشب لغو نشود.»

در ابتدای مراسم یک قطعه با کمانچه  و تنبک نواخته شد. حسین پرنیا در رابطه به اجرای این قطعه خارج از برنامه توضیح داد: «همانطور که از لهجه ساز پیداست؛ این نغمه برای لرستان است. ما در لرستان وقتی عزیزی را از دست  می دهیم این قطعه را برایش می نوازیم و امشب نیز این قطعه را انتخاب کردیم تا با عزیزانی که در حادثه‌ی کشتی «سانچی» از میان ما رفته‌اند و همچنین بازماندگانِ آنان ابراز همدردی کنیم.»

بعد از آن قطعات بی‌سرو سامان، اندک اندک، با من بی‌کس تنها شده، ساکن جان و بخش آوازی اجرا شد و «پرنیا» به همراه دیگر اعضای گروه، قطعات را به صورت‌ همخوانی اجرا کرد. «حسین پرنیا» همچنین به این ماجرا اشاره داشت که جشنواره موسیقی فجر، فرصتی است که مردم بتوانند بدون دغدغه، موسیقی مورد علاقه‌ی خود را دنبال کنند و من از این بابت از جشنواره فجر رضایت دارم.»

در این اجرا حسین پرنیا، صائب کاکاوند، میلاد مرادی، شهرام صارمی، ساسان بازگیر، رامین ملکی و پژمان پرنیا، سنتور، تار، کمانچه، تار، عود،  دف و تنبک نواختند.

این گروه در سالِ 1373 با هدف شناساندن و ترویج موسیقی ایرانی و اعتلای فرهنگ غنی موسیقی ایران‌زمین کار خود را شروع کرده است.  
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 - 13:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی جهاندار آنفولانزا گرفت، به جشنواره نرسید | موسیقی ما