برنامه یاد بعضی نفرات
 
رونمایی از آلبوم گروه «اوستا» بعد از 17 سال در «شب شنبه‌ها»
آرش شفیعی: «کابوس سپید» معنای عشق است
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم «کابوس سپید» از ساخته‌های گروه «اوستا» در تماشاخانه پایتخت برگزار شد. در این مراسم از نخستین آلبوم رسمی گروه «اوستا» بعد از ۱۷ سال فعالیت این گروه رونمایی شد.
 
در ابتدا، شروین زاهدی با تعریف خاطره‌ای به نخستین همکاری و آغاز فعالیت گروه اشاره کرد و گفت پیش از این، دو آلبوم آماده انتشار کرده بودند که موفق به دریافت مجوز نشد. سعید دالایی نوازنده گیتار گروه نیز به سابقه فعالیت هنری خود اشاره کرد و گفت: «نزدیک به ۱۴ سال است که با هم همکاری می‌کنیم و از همکاری با این گروه خرسندم.»
 
آرش شفیعی به توضیحاتی در خصوص آلبوم پرداخت و گفت: «این مجموعه ۸ قطعه دارد و در واقع گلچینی از همه کارهای پیشین گروه است. خانم نسیم شاملو نیز در اخذ مجوز زحمات بسیاری کشیده است. قطعات آلبوم بیشتر ملودی آرام و مضامین عاشقانه دارد و جو آلبوم به شکلی است که عشق را به صورت یک کابوس معرفی می‌کند که در عین غم و ترس سپید و زیبا است. قطعه آخر آلبوم هم اینسترومنتال است و میکس و مستر آن را ارژنگ حقانی‌پور بر عهده داشته است.»
 
او در خصوص انتخاب نام توضیحاتی هم داد و گفت: «در مورد نام گروه، تأکید ما در ابتدای کار این بود که اشعار فارسی به کار ببریم. در مورد اسامی مختلف بحث و بررسی کردیم. اوستا یکی از قدیمی‌ترین خطوط نوشتاری است و پیشگام بوده است.»
 
شفیعی در خصوص بهتر شدن وضعیت موسیقی گفت: «زمانی موسیقی رونق می‌گیرد که به صنعت تبدیل شود و زمانی صنعت می‌شود که پول در آن تزریق شود. در این سبک موسیقی، حمایت‌ها پایین است. ما این کار را برای دل خودمان انجام می‌دهیم و دنبال پول نیستیم. اما تا زمانی که طرفداران موسیقی راک از گروه‌ها حمایت نکنند، این موسیقی به جایگاه واقعی خود نمی‌رسد. مراحل تمرین، ضبط و نشر قطعه و آلبوم هم هزینه‌های بسیاری دارد و تا زمانی‌که پول تزریق نشود، خیلی گروه‌ها توانایی انجام این امور را ندارند.»
 
آرش شفیعی ادامه داد: «اکثر شعرها را خودم می‌گویم. بار امانت مولانا از اولین اشعاری بود که استفاده کردیم اما بیشتر شعرها را خودم می‌نویسم چون می‌خواهیم احساسمان را خالصانه به مخاطبانمان منتقل کنیم و همه مراحل کار را خودمان انجام می‌دهیم تا نتیجه کار یکدست باشد. تنها میکس و مستر را خودمان انجام ندادیم زیرا تخصصش را نداریم.»
 
گروه موسیقی اوستا پس از اتمام مراسم رونمایی، دو سانس در قالب برنامه «شب‌شنبه‌ها» به اجرای کنسرت پرداخت.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 11:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرش شفیعی: «کابوس سپید» معنای عشق است | موسیقی ما