برنامه یاد بعضی نفرات
 
از رستاک تا سرشک و ارکستر بادی تهران
موسیقی ما - گروه‌های رستاک و سرشک و ارکستر بادی تهران شنبه‌شب 23 دی‌ماه در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

رستاک به سرپرستی سیامک سپهری به اجرای شادیانه های موسیقی اقوام مختلف ایران در تالار وحدت پرداخت.

سیدفرزاد مرادی یکی از خوانندگان و نوازندگان گروه رستاک در ابتدای این برنامه و پس از اجرای یک قطعه دونوازی نی انبان و دمام منظقه بوشهر توسط نوازندگان گروه، خطاب به مخاطبان در تالار گفت: ما همیشه وقتی در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کنیم با چالش جدیدی رو به رو می‌شویم، زیرا عده‌ای دوست دارند ما کارهای قدیمی‌مان را اجرا کنیم و عده‌ای نیز دوست دارند که گروه قطعات جدیدی را اجرا کنند. به هر حال ما امشب تصمیم گرفتیم تا با تلفیقی از این دو نگاه قطعاتی را به شما تقدیم کنیم و امیدوارم این انرژی که امشب از شما در یافت می‌کنیم به شما بازگردانده شود.

قطعات"ای یار" از بندرعباس، "واسونگ" از شیراز، "رعنا" از گیلان، "غربت" از کرمان، "سنین یادگارین" از آذربایجان، "بارون" از لرستان، "بوتورای" از کردستان، "بیو بریمش" از شوشتر و "اله منی" از بلوچستان آثاری بودند که در این کنسرت در کنار قطعات دیگری از مناطق خراسان و کرمانشاه به مخاطبان ارائه شد.

سیامک سپهری سرپرست گروه و نوازنده تار، سید فرزاد مرادی خواننده و نوازنده رباب، سه تار، دیوان، تنبورک و قوپوز، سید بهزاد مرادی خواننده و نوازنده دهل، ضرب و سازهای افکتیو، اکبر اسماعیل پور نوازنده تار و عود، سپهر سعادتی نوازنده کنترباس، حامد بلند همت نوازنده سرنا، نی جفتی، دوزله، نی انبان، قمشه، دونلی و بالابان، صبا جمالی نوازنده قانون، امید مصطفوی نوازنده تمبک، کوزه، زنبورک، دهلک، کاسوره و سازهای افکتیو، مائده دوستی نوازنده کمانچه، یاور احمدی فر نوازنده دف، دایره، دهل و سازهای افکتیو، فرزاد خورشید سوار نوازنده دف، دهل، دم دم باس، دم دم زیر، کوزه و داربوکا، علی عیوض خوانی خواننده کُر، المیرا قنبری خواننده کُر گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می‌دادند.

از "سپیده" تا "آزادی" در شب چهارم جشنواره

گروه سرشک به سرپرستی یحیی علوی و خوانندگی مهدی سالاری در تالار رودکی در سئانس دوم قطعاتی انقلابی از بزرگان موسیقی را برای مخاطبان اجرا کردند.

سرشک در دو قسمت به اجرای رپرتوار انتخابی خود پرداخت. در قسمت اول یحیی علوی، سرپرست و نوازنده‌ی سنتور به همراه صمد برقی نوازنده‌ چیره‌دست خراسانی و یوحنا علوی نوازنده‌ی تمبک روی صحنه آمدند و قطعاتی را به صورت بداهه بر اساس موسیقی مقامی خراسان اجرا کردند. از آنجا که هر سه نوازنده‌ این بخش اهل خراسان بودند در سؤال و جواب‌ها و ورود و خروج‌ها بسیار هماهنگ و حس مشترکی داشتند و همین موضوع باعث رضایت حاضرین و تشویق گروه شد.

پس از پایان این قسمت و چند دقیقه‌ای تنفس، این‌بار دیگر اعضای گروه، سیامک برقی (آلتو)، و رشاد شالپوش (عود) روی صحنه آمدند تا آثاری از دوران انقلاب ساخته‌ی بزرگان موسیقی استادان محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان را برای علاقمندان اجرا کنند. در ابتدا تصنیف "آزادی" از آلبوم "چاووش 2" ساخته‌ی استاد محمدرضا لطفی اجرا شد و پس از آن تصنیف پرطرفدار او یعنی "سپیده" از آلبوم "چاووش 6"، و در آخر قطعه‌ی "عاشقان" از این هنرمند فقید اجرا شد. در ادامه‌ی برنامه، سرشک دو اثر خارق‌العاده از استاد پرویز مشکاتیان به نام‌های "ایرانی" و "چندمضراب پنج‌گاه" را نواخت که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

گروه سرشک در سال 1378 به سرپرستی یحیی علوی در مشهد تشکیل شد. این گروه با هدف حفظ و اشاعه‌ی موسیقی اصیل ایرانی با الگوبرداری از بزرگان موسیقی از جمله فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی به فعالیت خود ادامه داد. این گروه در شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهایی چون آلمان و امریکا اجرا داشته و مقام نخست گروه‌نوازی و تندیس جشنواره‌ی موسیقی فجر در سال 92 و نیز اجرا در فستیوال جهانی موسیقی محلی در سال 2015 بخشی از کارنامه‌ این گروه است.

اجرای ارکستر بادی تهران در نیاوران

ارکستر بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی و با حضور پرشور مخاطبان در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. ارکستر بادی در این اجرا 21 قطعه اجرا کرد و قطعات مختلف در سبک‌ها و درونمایه های مختلف اجرا شد.

سینا ذکایی و محمد نراقی نوازندگان فلوت، امیر حسین محمد خانی، مهشاد ناد علیان نوازندگان ابوا، مینلی دانلیان، یلدا احسانی و آنیتا یعقوبی نوازندگان کلارینت، فریدون یعقوب خانی، سعید نیازی و کسری تدین نوازندگان ساکسفون، فرشاد شیخی، آرش رضویان، لیلا بازغی و دینا کهن نوازندگان هورن، علی ضرابی و امیررضا رضایی، نوازندگان ترومپت، سیامک کریم پور و رامین براتی نوازندگان ترومبون، رضا دست فال نوازنده گیتار باس، غلامرضا معرف، امین قیاسی و علی فراهانی نوازندگان پرکاشن و سروش عمومی نوازنده درامز در این اجرا روی صحنه رفتند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 01:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از رستاک تا سرشک و ارکستر بادی تهران | موسیقی ما