برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین کنسرت پاپ جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش‌های ایرانیان برگزار شد
مهدی جهانی و عاشقانه‌هایش در اولین شب جشنواره
موسیقی ما - نخستین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، دیشب در تهران آغاز شد و مهدی جهانی نخستین کنسرت خود در این فستیوال را تجربه کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، مهدی جهانی در ابتدای اجرای زنده خود رو به حاضرین گفت: «برای من خوشایند است که در این فستیوال موسیقی برای شما اجرا برنامه دارم و امشب سعی دارم بهترین کنسرتم را روی صحنه ببرم.»

«کوه درد»، «عشقت که باشه»، «برف»، «مدیونم به تو»، «آروم آروم»، «دوریت عادت میشه»، «ای جونم» و... از جمله عاشقانه‌های مهدی جهانی بود که در سالن اجرا شده و با همخوانی حضار رو به رو شد.

مصطفی شعبانی، مجتبی تقی‌پور، امید فرهودنیا، استیو آوانسیان، سروش عدل و امیر پرویزی به رهبری عماد لاریجانی اعضای ارکستر مهدی جهانی را تشکیل می‌دادند.

سالن همایش‌های ایرانیان در حالی امسال پذیرای همه اجراهای پاپ جشنواره موسیقی فجر است که این اجراها پرمخاطب‌ترین اجراهای جشنواره نیز هستند و سالن برگزاری برنامه نیز با تمهیداتی چون نورپردازی تقویت شده و صدای خوب و همکاری پرسنل این سالن با اهالی رسانه و اختصاص جایگاه ویژه خبرنگاران، باعث شده که اجراهای بخش پاپ با کیفیتی بالا برگزار شود. سی و سومین جشنواره موسیقی فجر 20 تا 30 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.
 
*********
مهدی جهانی: همیشه سعی کرده‌ام خودم باشم

خبرنگار سایت «موسیقی ما» پیش از آغاز این کنسرت گفتگویی با «مهدی جهانی» و «رسول ترابی» تهیه‌کننده کنسرت‌هایش داشته که در ادامه می‌خوانید:
 
  • * امشب نخستین اجرای شما در جشنواره موسیقی فجر را شاهد خواهیم بود. این جشنواره چقدر در کلیت موسیقی کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد؟
من فکر می‌کنم کلاً حضور این قبیل برنامه‌ها در کشور و این‌که اهالی موسیقی سالی یک بار با این تعداد کنار هم قرار بگیرند، قطعاً خوب و جریان ساز است و فقط ساز و کار این جشنواره‌ها باید از پیش مشخص باشد که قصد دارند در چه فضایی خدمات دهی کنند. فستیوال‌ها در همه جای دنیا پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها هستند و با تبلیغات مناسب می‌توان در ایران نیز از این پتانسیل استفاده کرد.
 
  • * مدت زمان زیادی از رسمی شدن فعالیت‌های شما نمی‌گذرد. کمی درباره تفاوت فضای آثارتان وقتی به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کردید و دوره کنونی‌تان بگوئید. به لحاظ محتوایی در آثارتان اتفاق جدیدی افتاده؟
این جریان کمی به مخاطب شناسی و استراتژی کاری بستگی دارد. راستش را اگر بخواهید، قطعا از لحاظ محتوایی آثار من تفاوت آنچنانی‌ای نکرده. همان عاشقانه‌های غلیظ و آرام و در مواقعی هم سعی کرده‌ام این حس عاشقانه را با کلامی متفاوت و از زاویه‌ای جدید بیان کنم.
 
  • * مهدی جهانی به خواننده‌های با عاشقانه‌های آرام معروف است. ادامه روند کاری شما هم با همین فضا قرار است پیش برود؟
ماهیت آثار من چیزی است که در درون من بوده و هست و همیشه سعی کرده‌ام خودم باشم. این مسیر و استراتژی‌ محتوایی نشات گرفته از درون من است و آن را دوست دارم. با این آثار آرام می‌شوم و وقتی می‌بینم مخاطب هم آن را با من می‌خواند حس خوبی دارم. وقتی حال همه خوب است چرا باید فضای کارهایم را عوض کنم؟
 
  • * این روزها مشغول چه کاری هستید؟
بیشتر روی آثار جدید کار می‌کنم و کامنت‌های دوستان را در صفحات شخصی‌ام می‌خوانم. برخی اجراهای شهرستان را در برنامه داریم و مشغول برنامه ریزی برای فعالیت‌های جدید هستیم.
 
  • * نسل جدید خواننده‌های پاپ در ماه‌های اخیر در بازار موسیقی کشور توانسته‌اند مورد توجه قرار بگیرند. نظر شما درباره این موج جدید آرتیست‌های پاپ چیست؟
من خوشحالم و حالم خوب است از این ماجرا. به هر حال تنوع سلیقه و آثار در بازار موسیقی می‌تواند خیلی چیزها را نشان دهد. آثار هنرمندان جدید را هم پیگیری می‌کنم و از اینکه مردم دوستشان دارند خوشحالم.
 
  • *فعالیت جدید چه خبر؟ نسبت به دوران فعالیت غیررسمی‌ات، خیلی کم کارتر شده‌ای.
آثاری تولید کرده‌ایم و به زودی منتشر خواهند شد. قطعا برنامه ریزی زیادی برای ادامه داریم و این موضوع کم کاری را به زودی جبران خواهیم کرد.
 
  • * این روزها بحث خواننده سرود رسمی تیم ملی در جام جهانی روسیه داغ و داغتر شده. اگر پیشنهاد خواندن آن را داشته باشید، قبول می کنید؟
بله حتما. با کمال میل. به هر حال برای کشورم خواندن افتخار بزرگی است.
 
********
رسول ترابی: به زودی آثار جدید مهدی جهانی منتشر خواهد شد

تهیه کننده کنسرت‌های مهدی جهانی نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار سایت «موسیقی ما» درباره آثار جدید این خواننده گفت: «به زودی آثار جدید مهدی جهانی منتشر خواهد شد. سعی داریم آثار جدید را با فاصله زمانی کمتری منتشر کنیم.»

رسول ترابی درباره سایر فعالیت‌های موسسه‌اش نیز گفت: «در مورد فرزاد فرزین برنامه‌ریزی‌هایی برای انتشار آلبوم و برگزاری اجراهای جدید شده. همچنین سینا حجازی و اشوان که به زودی درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد و پس از جشنواره حتما با دست پر به دیدار مخاطبان موسیقی خواهیم رفت.»

در ادامه می‌توانید گزارش ویدئویی و عکس‌های کنسرت شب گذشته مهدی جهانی در سالن همایش‌های ایرانیان را ببینید.

عکسها: لیلی شاهوردی / گزارش ویدئویی: سید علیرضا حق‌شناس / گفتگو: بهمن بابازاده
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 11:23

دیدگاه‌ها

شنبه 23 دی 1396 - 10:52

چیزی که از تلویزیون پخش نشد؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی جهانی و عاشقانه‌هایش در اولین شب جشنواره | موسیقی ما