برنامه یاد بعضی نفرات
 
طنین‌ موسیقی مازندران در اولین شب جشنواره موسیقی فجر
موسیقی ما - شامگاه چهارشنبه 20 دی‌ماه، اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی با طنین‌ موسیقی مازندران آغاز شد.

در نخستین شب گروه "نیما" به سرپرستی و نوازندگی فضل‌الله دهقان روی صحنه رفت و قطعاتی از موسیقی بومی منطقه مازندران اجرا کرد.

"درآمد" از ساخته‌های مرحوم احمد محسن‌پور، "آواز کتولی"، "طیبه جان" و "ربابه جان" از قطعاتی بود که محمدابراهیم عالمی، خواننده گروه "نیما" در این کنسرت برای مخاطبان حاضر در برج آزادی خواند.

گروه "نیما" در این کنسرت رپرتواری را با سونوریته کاملاً بومی اجرا کرد و سازهایی که در این کنسرت به کار گرفت نیز کاملاً سازهای بومی موسیقی مازندران بودند.

نوازندگان و همخوان‌های گروه "نیما" در این کنسرت عبارت بودند از پرویز عبداللهی (قرنه و سرنا)، یحیی قدیری (لله‌وا و کش‌دمبک)، مصطفی محسنی‌راد (دوتار)، باقر اسدی (دسرکوتن) و یونس جعفری (همخوان).

این اولین تجربه حضور گروه "نیما" در جشنواره موسیقی فجر بود، هرچند فضل‌الله دهقان، سرپرست و نوازنده کمانچه این گروه، سال 69 در ششمین جشنواره موسیقی فجر همراه با گروه زنده‌یاد احمد محسن محسن‌پور در جشنواره شرکت داشت.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از امشب با اجرای ارکستر چکاوک و نوبانگ مهر در تالار وحدت، ارکستر نیلپور و کر فلوت تهران در تالار رودکی، اجرای جزو شهر و تریو ایران و اسلوونی در فرهنگسرای نیاوران، کنسرت مهدی جهانی در سالن ایرانیان و اجرای علی زندوکیلی در برج میلاد تهران آغاز شد.

در مجموعه فرهنگی برج آزادی نیز پس از گروه موسیقی "نیما"، گروه "ژی" به سرپرستی شاهین شهبازپور به روی صحنه رفت و موسیقی منطقه کردستان را اجرا کرد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز 30 دی‌ماه با اجرای موسیقی‌های مختلف در شش سالن شهر تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 02:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طنین‌ موسیقی مازندران در اولین شب جشنواره موسیقی فجر | موسیقی ما