برنامه یاد بعضی نفرات
 
آغاز فعالیت‌های رسمی «پایکوب بند»
کوروش مهربان: اگر هدف تکرار بود هرگز دهان باز نمی‌کردیم
موسیقی ما – فعالیت‌های هنری «پایکوب بند» با انتشار نخستین تک آهنگ این گروه به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش «موسیقی ما»، تک آهنگ «دوش» نخستین اثر رسمی «پایکوب بند» در هفته‌های گذشته منتشر و در اختیار دوستداران موسیقی قرار گرفت تا این گروه موسیقی نیز وارد عرصه مجاز موسیقی در کشور شود.

کوروش مهربان (سرپرست و خواننده پایکوب بند) در نخستین گفتگو درباره سابقه هنری خود به «موسیقی ما» گفت: «از آنجایی که هنوز در ایران رشته آواز به صورت دانشگاهی درنیامده، یادگیری آواز را به صورت آموزشگاهی آغاز کرده‌ام و بدون چشم داشتی به دانش نامه، به خود دانش آواز پرداختم. در این راه به آموزش دوره های صداسازی و چگونگی خواندن به یادگیری ردیف استاد کریمی توسط آقای علی بیات پرداخته و سپس در کلاس استاد مظفر شفیعی به شیوه طاهرزاده دانش جستم. از آنجا به مکتب استاد صدیف بهره‌ها گرفتیم. روی هم رفته بیش از یک دهه افتخار شاگردی در دستگاه موسیقی ایران را داشته و همچنان دارم.»

مهربان افزود: «از نزدیک به دو سال پیش با این اندیشه که بایستی به نیمکره روشن و شاد زندگی بیشتر بپردازیم و از تاریکی‌ها و اندوه‌های مصنوعی به دور باشیم، کار آفرینش را آغاز کردیم و تا به امروز ادامه یافته است. در این میانه پایه و بن آثار را از موسیقی ملی گرفته و با نوایی مدرن به بسته بندی نوین و تلفیقی رسیدیم تا هم از تکرار جلوگیری شود و هم راهی باشد برای آشنایی توده بیشتری از مردم با نوای خوش ایران. و با پیروی از همین اندیشه نام «پایکوب» را برگزیده و با پسوند «بند» که یک واژه ایرانی است و از همین سرزمین وارد زبان های دیگر شده آن را ارائه دادیم. »

این هنرمند درباره نخستین تک آهنگ رسمی خود نیز گفت: «درباره «دوش» باید گفته شود که این اثر در زمانی تولید و ساخته شد که آن دوران تصنیف را به صورت امروزی نمی‌پذیرفتند و فرهنگی غربی می‌دانستند. علی اکبر شیدا با شناختی کامل به موسیقی ایرانی، راه فراگیر شدن موسیقی ملی را اینگونه دید و آن را ساخت و تولید کرد و ما امروز با تزیینی تلفیقی برای نسلی که از آن فرهنگ کمی دور شده، این کار را ساخته و ارائه دادیم و اگر هدف تکرار بود هرگز دهان باز نمی‌کردیم. »

سرپرست «پایکوب بند» درباره آینده کاری و فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: «درباره آینده کاری باید بگویم که کار تولید آلبوم به پایان رسیده و پس از پخش و منتشر شدن چند قطعه دیگر رونمایی آن به مهر یزدان خواهیم پرداخت.»

ویدئویی به هماره این اثر منتشر شد که کارگردانی آنرا پیام قربانی بر عهده داشت.

در ادامه تک آهنگ «دوش» با ترانه علی اکبر شیدا، موسیقی پایکوب بند و تنظیم دکتر محمدرضا چراغعلی را می توانید در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 12:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کوروش مهربان: اگر هدف تکرار بود هرگز دهان باز نمی‌کردیم | موسیقی ما