برنامه یاد بعضی نفرات
 
در محل نمایشگاه سازهای شرکت کیمیای هنر بدیع
ورک‌شاپ یک‌روزه سازهای کوبه‌ای «روزبه زرعی» برگزار شد
موسیقی ما - ورک شاپ یک روزه‌ی سازهای کوبه‌ای «روزبه زرعی» در محل نمایشگاه سازهای شرکت کیمیای هنر بدیع در تهران با همکاری کمپانی اشلاگورک آلمان برگزار شد.

در بخش اول «روزبه زرعی« بعد از معرفی ریشه‌های تاریخی در شکل‌گیری ریتم‌های کاخن و ارائه‌ی تمرینات لازم به شرکت کنندگان ، برای درک بهتر فضای احساسی موسیقی از هنرمند توانا ، فرزاد سوری برای نواختن پیانو و گیتار دعوت کرد و برای ملموس شدن جنبه‌ی کاربردی الگوها به دونوازی پرداختند. سپس به بررسی الگو های پلی ریتمیک در کاخن پرداخته شد و استفاده از لوازم جانبی و ادوات پرکاشن در تولید بافت های جدید موسیقی مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم معرفی خانواده‌ی فریم درام‌ها یا دوایر کوکی شامل بندیر ، پنداریک ، ریک و پاندیرو اتفاق افتاد که شرکت کنندگان با تکنیک‌های این سازها اَشنا شده و تمرین‌های لازم را انجام دادند‌‌. سپس همنوازی سازهای کوبه‌ای و پیانو ادامه پیدا کرد و بعد از پایان مباحث آموزشی و رفع اشکال «روزبه زرعی» از نوازنده‌ی برجسته ی تنبک سحاب تربتی دعوت کرد تا قطعه ی دونوازی کاخن و تنبک را برای حضار اجرا کنند که پایان بخش ورک شاپ روز جمعه بود.

این ورک شاپ تخصصی که برای اولین بار با این عنوان و سرفصل‌ها تشکیل شد، مورد استقبال هنرجویان سطح پیشرفته و نوازندگان انواع سازهای کوبه ای قرار گرفت؛ به‌طوری‌که شاهد حضور شرکت کنندگان از شهرهای مختلف کشور در این کارگاه آموزشی بودیم

 روزبه زرعی آرتیست کمپانی آلمانی  سازهای کوبه ای اشلاگورک است که قبلا چندین مستر کلاس و ورک شاپ در زمینه ی نوازندگی سازهای کوبه ای ایرانی و جهانی برگزار کرده است.

 ورک شاپ جمعه ۱۲ آبان ۹۶ با حضور هنرجویانی از سراسر کشور و هنرمندان عرصه های مختلف موسیقی و مسئولین شرکت کیمیای هنر بدیع در تهران برگزار شد. به گفته‌ی زرعی این ورک شاپ‌های تخصصی ادامه خواهد داشت.
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 13:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ورک‌شاپ یک‌روزه سازهای کوبه‌ای «روزبه زرعی» برگزار شد | موسیقی ما