برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور در غرفه سایت «موسیقی ما» در نمایشگاه مطبوعات عنوان شد؛
امین الله رشیدی: ما را کنار گذاشته‌اند
موسیقی‌ما – امین الله رشیدی از بزرگان حوزه موسیقی در کشور است. استادی به تمام معنی و معلمی درجه یک که بسیاری از اهالی موسیقی ار ایشان به نیکی یاد می‌کنند. ایشان عصر دیروز در غرفه سایت «موسیقی ما» حضور داشتند و سوالات خبرنگار سایت «موسیقی ما» را پاسخ گفت.
 
  • * درمورد فعالیت های جدیدتان بگویید.
در دنیای هنر مخصوصا دنیای موسیقی هیچ خبر تازه‌ای نیست. یعنی وقتی متولیان ارزشی برای هنر قائل نیستند نمی‌توان انتظار خبر جدیدی داشت. من بارها با رسانه‌ها، مطبوعات و تلویزیون و رادیو صحبت کرده‌ام و گفته‌ام تنها کسی که از نسل دو دهه 30 و 40 که دهه شکوفایی موسیقی و ادبیات ایران بود، زنده هست و دستش هم پر است من هستم. الان زمانی هستیم که به گفته استاد فخرالدینی خلاقیت در موسیقی و آهنگسازی مرده و من این همه آهنگ جدید دارم که طعم و عطر همان دو دهه را می‌دهد. دهه‌هایی که آثار جاودانی نه فقط از من بلکه از همه موسیقی‌دان‌ها بیرون آمد که هنوز هم هست. اکنون در نسل جدید صداهای خوبی هم پیدا می‌شود و نمی‌توان آن را انکار کرد. رادیو و تلویزیون کجای کار هستند؟ بیایند و من آهنگ‌هایم را بدهم جوانانی که آهنگ ندارند کار کنند. متاسفانه هیچ توجهی نمی‌شود.
 
  • * صحبت‌هایی درمورد کتاب شما بود که بارها و بارها خبرساز شد. آیا کتاب شما به سرانجامی رسید و بعد از این همه سال قصد انتشار آن را دارید؟
من قصد انتشار آن را دارم ولی امکانش فراهم نشد. آقای جنتی دو بار دستور دادند که مجوز این کتاب صادر شود ولی متاسفانه به دستور ایشان توجهی نمی‌کنند و قدرت اجرایی وجود ندارد. من به اجبار کتابم را به صورت رایگان در سایتم گذاشتم.
 
  • *برای این کتاب چند سال وقت گذاشته بودید؟
4 سال. این کتاب 700صفحه است و 500 عکس نایاب از هنرمندان و سیاستمداران و فرهنگیان و شاعران. این کتاب ادامه دو کتاب قبلی من است و همه خاطره ها و نغمه ها و چیزهایی که در صدسال اخیر تاریخ موسیقی و سیاست می‌دانستم را در این کتاب آوردم.
 
  • * درمورد نسل جدید خواننده های این دوره صحبت کنیم. آیا صدایی بوده که نظر شما را جلب کند و به این نتیجه برسید که نسل جدید هم بعضا قابلیت‌هایی در آواز ایرانی دارند؟
بله. در نسل جدید من صداهایی را می‌شنوم که به این نتیجه می‌رسم که استعداد ایرانی نمی‌میرد و صداهای خوب هستند. من همیشه گفتم بدشانس‌ترین خواننده‌ها کسانی هستند که در 20 سال اخیر آمده‌اند چرا که آهنگساز خوبی ندارند وگرنه همه باید چهره بشوند.
 
  • * از چهره خاصی نام می برید؟
انگشت شمار 4-5 نفر چه در آن طرف و چه در این طرف هستند که من نام نمی‌برم.
 
  • * این روزهای شما چطور می‌گذرد؟ حال و روزتان چطور است؟
من عاشق سفر هستم. کتاب سفرنامه‌ای نوشتم از کاشان تا جزایر قناری و کل اروپا را در سفرنامه‌ام نوشتم و در سال 1372 کتابم را منتشر کردم. دومین کتابم خاطره‌ها و نغمه‌‌ها در کتاب عطر گیسو بود و سومین کتابم را به صورت اینترنتی منتشر کردم. اکنون هم مقالات زیادی می‌نویسم و آهنگ می‌سازم ولی وقتی جایی ارائه نشود حیف است. هم دوره‌های من همه از دنیا رفتند ولی من هستم و چرا مقامات فرهنگی کشور به من توجهی نمی‌کنند. تا وقتی آقای ضرغامی بود از ما کارهایی مثل دلنوازان و نغمه‌ها می‌گرفتند و نشان می‌دادند. آخرین بار در سال 93 از من و ده خواننده دیگر کارهای جدیدمان که هنوز تصویری نشده بود را گرفتند اما مدیران جدید با موسیقی قهر هستند و همه ما را کنار گذاشته‌اند. من شرمنده مردم هستم که همیشه از من می‌پرسند کارهای شما مثل دلنوازان الان کجا رفته‌اند و چرا دیگر کار نمی‌کنید. مردم موسیقی خوب می‌خواهند و مسئولین با موسیقی قهر کرده‌اند که انشالله آشتی کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396 - 10:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امین الله رشیدی: ما را کنار گذاشته‌اند | موسیقی ما