برنامه یاد بعضی نفرات
 
به مناسبت نودمین زادروز استاد حسین دهلوی
علی رهبری برای استادش قطعه نوشت
موسیقی ما - مجموعه سوییت‌های «مادرم ایران» ساخته‌ی «علی رهبری» که برای نودمین سال زادروز استادش -حسین دهلوی- در نظر گرفته شده بود، پس از چندین سال به پایان رسید. برنامه ریزی و آماده کردن این آثار که بیش از دو ساعت موسیقی خواهند بود با همکاری «باربد بیات» به اتمام رسیده و ضبط این اثر در روزجمعه دهم آذرماه در پراگ شروع خواهد شد.

مجموعه سویيت‌های «مادرم ایران» دارای هفت موومان است و هر قمست از آن به شخصیتی ایرانی تقديم شده است، در این سويیت‌ها از گوشه‌هایی از موسیقی سنتی و سرود «ای ایران» الهام گرفته شده است. قسمت اول این اثر «عاشقم بر همه عالم» برای خواننده و ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر سعدی  تقدیم به استاد روح اله خالقی،‌ قسمت دوم  «عربیزاسیون بدون کلام»تقدیم به مصطفی كمال پورتراب، قسمت سوم «دعای بچه‌ها» بدون کلام تقدیم به استاد رحمت‌الله بدیعی، قسمت چهارم «مادرم ایران» برای خواننده و ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر محمد فرید ناصری، تقديم به استاد محمد رضا شجریان، قسمت پنجم «نوحه خوان» برای ویولن و ارکستر تقدیم به استاد حسین علیزاده، قسمت ششم «اشک مادر» (یتیمی درد بی درمان) تقدیم به مادر همدم رهبری و قسمت هفتم «دنیای بدون جنگ» برای خواننده و ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر محمد فرید ناصری، تقدیم به استاد حسین دهلوی است. هنوز در مورد انتخاب خواننده مرد ایرانی تصمیمی گرفته نشده است.

علی رهبری که به عنوان رهبرارکسترموسیقی کلاسیک غربی شهرت جهانی یافته،‌ از فارغ التحصیلان موسیقی سنتی و شاگردان آهنگسازی استاد حسین دهلوی بوده و در سن ۲۳ سالگی نیز بعد از دریافت جایزه مخصوص اهنگسازی آکادمی وین به عنوان دستیار دراین اکادمی به تدریس اهنگسازی پرداخته است.
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - 17:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری برای استادش قطعه نوشت | موسیقی ما