برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با سایت «موسیقی ما» عنوان شد
امید رهبران: کار جوانانی که با هزینه شخصی قطعات ارزشی تولید می‌کنند، ستودنی است
موسیقی ما - «امید رهبران» یکی از تنظیم‌کننده‌های موسیقی است که طی سال‌های اخیر بیشتر در ژانر آثار ملی و مذهبی و ارزشی فعالیت داشته است. طی سال‌های اخیر قطعات او را با صدای هنرمندانی نظیر حاج صادق آهنگران، حامد زمانی، حامد طاها و علی‌اکبر قلیچ و... شنیده‌ایم و او این روزها در تدارک انتشار یک آلبوم ویژه محرم هست. امید رهبران در اولین گفتگو با سایت «موسیقی ما» توضیحاتی را درباره فعالیت‌‌های این روزهایش عنوان کرد که در ادامه می‌خوانید:
 
امید رهبران ابتدا درباره فعالیت در این ژانر موسیقی و تغییرات آن نسبت به سال‌های گذشته گفت:«تا شش هفت سال پیش کارهایی که با عنوان موسیقی ارزشی تولید می‌شد همگی سرود بودند. ما تصمیم گرفتیم کار مذهبی و ملی را در فضاهای پاپ یا راک که جوان‌ها دوست دارند تولید کنیم. شش سال است که در این فضا مشغول کار هستم و با خواننده‌های مختلفی نظیر حامد زمانی همکاری داشتم. بیشترین همکاری من با ایشان بود که بنا به دلایلی دو سالی می‌شود که با هم کار نمی‌کنیم. حاج صادق آهنگران یکی دیگر از هنرمندانی بود که در سه قطعه با ایشان همکاری داشتم. الان هم تمام انرژی من معطوف به سینا دستخوش شده است. او یک خواننده جوان و خوش صدا است. در قالب یک آلبوم محرم با ایشان همکاری کرده‌ام که شامل شش قطعه می‌شود و در روزهای اول ماه محرم منتشر شد. کارهایی که با ایشان انجام داده‌ام از لحاظ کلام و ملودی و تنظیم نو هستند و سعی کردیم کارهای به روز و جوان‌پسند ارائه کنیم.  قطعه دیگری هم در ژانر ملی در دست تولید دارم که آذرماه به همراه نماهنگ و به تهیه‌کنندگی خانه موسیقی بسیج منتشر می‌شود. این یک کار خاص از لحاظ محتوا و ساختار موسیقی است و می‌توانم بگویم تا کنون در چنین فضایی، موسیقی کار نشده است. دوستان دیگری نظیر محسن توسلی، میلاد هارونی و حمید قربانی هم هستند که در این فضا کار می‌کنند و امیدوارم برای همه دوستان در این ژانر اتفاقات خوبی رخ دهد.»
 
او سپس انتقاداتی هم به برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها  داشت:«فضای این ژانر با پاپ متفاوت است. دوستان زیادی را می‌بینم که می‌خواهند با من همکاری داشته باشند اما هزینه شخصی را صرف می‌کنند چون می‌خواهند به دیدگاه‌ها و اعتقاداتشان بپردازند. از ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌خواهم حامی خوانندگان جوان ارزشی باشند چون در حقیقت این جوانان حرف آن ارگان‌ها و خود نظام را بیان می‌کنند. آنها متأسفانه حمایتی نمی‌بینند و نباید سرخورده شوند و از یک جایی باید هزینه‌هایشان بازگشت داشته باشد تا بتوانند دوباره تولید داشته باشند. جوانانی که با هزینه شخصی کارهای ارزشی تولید می‌کنند بسیار ارزشمند هستند ولی حمایت‌ها از آنها بسیار ضعیف است و باید بیشتر شود. این فضا بسیار تشنه است. آنقدر موضوع و سوژه برای پرداختن هست که در قالب موسیقی پاپ وجود ندارد. کارهای زیاد و متنوعی در این فضا می‌توان تولید کرد اما باید حمایت صورت گیرد تا کارهای فاخر به مرحله انتشار برسد.»
 
رهبران تفاوت‌های این ژانر با سبک پاپ را اینگونه تشریح کرد:«در حال حاضر کارها را به جایی رسانده‌ایم که تنها تفاوت موسیقی ارزشی با پاپ در کلام است. ملودی‌ها به همان شیرینی و تنظیم‌ها هم به همان شکل است. کارهایی داریم که به سفارش ارگان‌ها تولید می‌شود و تنظیم‌های حماسی دارد اما قطعات زیادی تولید شده که عین کارهای پاپ هستند و طرفدار دارند و رقابت هم می‌کنند. تا چند سال پیش موسیقی در این فضا وجود نداشت و کارها به شکل سرود بود. این نکته را هم باید عنوان کنم که مخاطب این نوع موسیقی به صورت روزشمار در حال افزایش است.»

وی ادامه داد: «تا چند ماه آینده آثاری خواهیم داشت که از لحاظ کلام بسیار قوی هستند. در حال حاضر در مورد خودم صحبت می‌کنم و من قطعاتی را در دست تولید دارم که مطمئن هستم اتفاقات خوبی را رقم می‌زنم. اگر این کارها هیت نشوند پس چه کارهایی باید هیت شود؟ چون اتفاقات جدیدی در کلام و موسیقی آنها وجود دارد. سوژه‌های این کارها ملی هستند و اطمینان دارم که می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند.»
 
این موزیسین در پایان گفت:«تماس شما برای من بسیار جالب بود. من سالها است که در این موسیقی فعالیت دارم اما تا کنون کسی برای مصاحبه با من تماس نگرفته بود و گلایه من از سازمان‌ها و ارگان‌ها نسبت به همین موضوع هم هست. چون از تنظیم‌کننده که پشت پرده تولید است حمایتی نمی‌کنند ولی از شما و سایت «موسیقی ما» بابت این حمایت بی‌دریغ از جامعه موسیقی تشکر می‌کنم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396 - 14:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید رهبران: کار جوانانی که با هزینه شخصی قطعات ارزشی تولید می‌کنند، ستودنی است | موسیقی ما