برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی خواننده این آلبوم عنوان شد
حسین علیشاپور: آلبوم «سربلندان» از آثار ماندگار موسیقی آیینی است
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «سربلندان» از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به مناسبت ماه محرم با آهنگ‌سازی محسن جلیلی و صدای خوانندگان نام‌آشنایی چون علی‌اصغر شاه‌زیدی، قاسم رفعتی، مظفر شفیعی، حسین علیشاپور، محمد معتمدی، امیرحسین مدرس، سروش بخشش، بامداد فلاحتی و اشکان کمانگری هم‌زمان با شروع ماه محرم منتشر خواهد شد.
 
حسین علیشاپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در خصوص انتخاب اشعار این آلبوم گفت: «جلیلی این آهنگ را بر شعری از مرحوم عمران صلاحی ساخته است و همچنین شعر آواز قطعه خوانده شده من از آثار فاضل نظری است.»
 
وی در تشریح خوانندگان این اثر گفت: خوانندگان آلبوم «سربلندان» جمعی از خوانندگان خوب سه نسل از جامعه موسیقی هستند. جمعی که شامل خوانندگان توانایی همچون علی‌اصغر شاه‌زیدی، قاسم رفعتی، مظفر شفیعی، محمد معتمدی، بامداد فلاحتی، سروش بخشش و اشکان کمانگری است. انتخاب نسل‌های متفاوت برای این آلبوم به دلیل آرشیوی از سلیقه‌های گوناگون است تا همه بتوانند با این آلبوم ارتباط برقرار کنند. این شیوه کار موجب غنا بخشیدن به اثر می‌شود.
 
علیشاپور در ادامه با تاکید بر لزوم تولید چنین آثاری گفت:«تولید چنین آثاری ضروری است. چرا که موسیقی مذهبی به نوعی نابود شده و وقار آن حفظ نشده است. باید برای احیای درست و مناسب آن اقداماتی جدی صورت گیرد. حتی در میان مداحان امروزی هم می‌بینیم که از موسیقی‌های عجیب برای قرائت اشعار خود استفاده می‌کنند. حتی اشعار انتخابی آن ها نیز وقار مناسب را ندارد.»
 
وی افزود: «نیت ما برای تولید و انتشار چنین آلبومی جز حفظ ارزش‌های امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان و حفظ و افزایش ایمان و اعتقادات مردم مطلبی دیگری نبوده است. ما باید در حوزه موسیقایی مذهبی فعالیت کرده و از انحراف آن جلوگیری کنیم. خالی کردن میدان کار از سوی ما موجب ساختار شکنی و ناهنجاری می‌شود. آلبوم «سربلندان» به همین منظور تولید شده است.»
 
این هنرمند ارزشمند موسیقی کشور درخصو ص فرایند تولید تصنیف خود در این آلبوم گفت: «آلبوم «سربلندان» شامل تصانیف و آوازهایی از اساتید و خوانندگان موسیقی ایرانی است و دو قطعه نیز با صدای بنده در این کار قرار دارد. برای تهیه این دو  قطعه زمان بسیاری صرف شده است. چرا که تولید آهنگ مورد نیاز و با کیفیت از جمله تنظیم، میکس و مستر آن کاری پیچیده است و پس از اضافه شدن من به پروژه توانستیم در کمترین زمان ممکن کار خوانندگی این دو قطعه را نهایی کنیم.»
 
وی افزود: «آقای جلیلی برای کار روی این آلبوم ملودی‌های سنتی و آیینی مربوط به محرم را به خوبی می‌شناسد. در نتیجه آن را به ارکستر بسیار مناسب تبدیل و تنظیم کرده است.»
علیشاپور در پایان با اشاره به معیار انتخاب خوانندگان این آلبوم گفت: «ما برای تولید این آلبوم سعی داشتیم تا نسل‌های مختلف هنر آوازخوانی حضور داشته باشند. به هر حال تصمیم بر ورود به موسیقی آیینی و سنتی داشته و خواننده‌های انتخاب شده در وجوه سنتی خود صاحب اعتبار و اعتماد بودند و پایبندی خواننده‌ها به سنت‌ها و اصالت‌های موسیقی ایرانی، سنتی و آیینی مورد توجه بود. در نهایت هم خروجی خوبی از این طرح و نقشه به دست آوردیم. رعایت سنت‌های بومی در هر کاری موجب پایداری و ماندگاری آن می‌شود.»
منبع: 
حوزه هنری
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 17:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیشاپور: آلبوم «سربلندان» از آثار ماندگار موسیقی آیینی است | موسیقی ما