برنامه یاد بعضی نفرات
 
در سالمرگ پرویز مشکاتیان
«ماه تابان» با اثری از جلیل شهناز منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «ماه تابان» به آهنگسازی علی خشتی نژاد، خوانندگی محمدسعید شاهری و تنظیم محمد وکیلی هم‌زمان با سالمرگ پرویز مشکاتیان و با دربرگیری قطعه‌ای از جلیل شهناز در قالب مراسمی رونمایی شد.مراسم رونمایی این آلبوم، سی‌ام  شهریورماه همزمان با سالمرگ پرویز مشکاتیان با حضور عوامل آلبوم و چهره‌های هنری همچون کیهان ملکی -بازیگر-، اکبر رحمتی –بازیگر-، یحیی منصور موید  -تهیه کننده سینما-، فرانک یوسفی مجری و گوینده رادیو و قهرمانان ورزشی همچون حسن میراز حسینی، مهدی پهناور، علی برات زاده در خانه فرهنگ پویا رونمایی شد.

در ابتدای این برنامه که با یاد و ادای احترام به پرویز مشکاتیان همراه بود به دعوت «اشکان تفنگ‌سازان» مجری مراسم ، «علی خشتی نژاد» آهنگساز «ماه تابان» به ایراد سخنانی در خصوص روند شکل گیری این اثر پرداخت و گفت: «اولین جرقه های این کار در همکاری با موسسه سروش مولانا زده شد به طوری که سه تصنیف بر اساس اشعار مولانا ساختم و به همراه محمد سعید شاهری در مراسم سالروز حضرت مولانا اجرا کردیم به دنبال آن تصانیف دیگر این اثر بر روی اشعاری از حسین منزوی و  پدرم ساختم و در نهایت با چندین تکنوازی در قالب یک آلبوم با عنوان«ماه تابان» به خوانندگی آقای شاهری شکل گرفت. یکی از قطعات این آلبوم بر اساس پیش درآمدی از استاد جلیل شهناز و با تقدیم به ایشان ساخته شده که تصمیم گرفتیم اثرمان را به یاد ایشان در بازار موسیقی منتشر کردیم.»

«محمد سعید شاهری» خواننده این اثر نیز درباره‌ی آن توضیح داد: «بالاخره بعد از سه سال در سالروز پرواز پرویز مشکاتیان توانستیم  از «ماه تابان» رونمایی کنیم. خیلی خوشحالم که با یک تیم حرفه ای کار اولم را شروع کردم وممنونم از آهنگساز خوش ذوق آقای علی خشتی نژاد که بهترین قطعاتشان را به من هدیه دادند و همچنین تنظیم دوست خوبم آقای محمد وکیلی. این روزها همه از من می‌پرسند که چرا موسیقی اصیل؟ چرا سنتی؟ و چرا تلفیقی کار نمی کنی؟ من هیچ دفاعی از سبکی که کار می‌کنم؛ ندارم چون من با این سبک و این نوع آواز به اوج می‌رسم و این سبک و این پیشینه آواز ایران هیچ نیازی به توجه من نخواهد داشت و همیشه با ارزش‌ترین خواهد ماند. شاید در آینده کارهای تلفیقی هم خواندم اما اگر این اتفاق هم بیفتد برای دل خودم و به علایق خودم این کار را خواهم کرد. یک خواننده اگر بخواهد روح صدا را در آن ملودی و شعر بدمد باید از نظر حس و حال با آن قطعه ارتباط برقرار کند و در موسیقی ایرانی و آواز ایرانی حس و لحن خوش حرف اول را می‌زند.»‌

این خواننده در پایان ضمن قدردانی از استادانش همچون علی اصغر شاهزیدی ، غفور شیخ ،خسرو علمیه و محمد رضا صادقی به این مساله اشاره کرد که در آینده تصانیفی به آهنگسازی خودش منتشر خواهد کرد. در پایان مراسم دو قطعه از آلبوم «ماه تابان» توسط بخشی از گروه متشکل از علی خشتی نژاد:تار،سحاب تربتی:تمبک،روزبه زرعی:دف و پرکاشن،حسین سجودی:تارباس ، آیدین ترکیان: کمانچه  و محمدسعید شاهری : خواننده اجرا شد.

آلبوم «ماه تابان» به خوانندگی محمد سعید شاهری، آهنگسازی علی خشتی نژاد و تنظیم محمد وکیلی با دربرگیری قطعاتی چون ماه تابان با شعری از غلامعباس خشتی نژاد،چهارمضراب سماع دیوانه،تکنوازی تار،تصنیف بیدل با شعری از مولانا،تکنوازی سه تار،تصنیف دلسپرده با شعری از حسین منزوی،تکنوازی تار،تصنیف عروج با شعری از مولانا،تصنیف تو و من با شعری از حسین منزوی،تکنوازی سه تار، تصنیف زندگانی با شعری از مولانا و مقدمه ماه تابان (به یاد استاد جلیل شهناز) توسط انتشارات جوان در بازار موسیقی منتشر شد.
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 14:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ماه تابان» با اثری از جلیل شهناز منتشر شد | موسیقی ما