برنامه یاد بعضی نفرات
 
«بزم رزم» به احترام شهید «حسن جنگجو» به نمایش در آمد
سید وحید حسینی: این اثر با نگاه شخصی خودم ساخته شده است
موسیقی ما -  روز گذشته آیین رونمایی از مستند سینمایی «بزم رزم» به کارگردانی «سید وحید حسینی» و با حضور اهالی موسیقی و سینما در حالی در گروه سینمایی «هنر و تجربه» افتتاح شد که این مستند به شهید «حسن جنگجو» تقدیم شد. این مستند یک بررسی تحلیلی درباره موسیقی دهه ۶۰ ایران از سال ۵۷ تا ۶۷ است. از جمله مهمانانِ‌ این مراسم علیرضا قربانی، محمد سریر، حسام‌الدین سراج، حسن ریاحی، سعید شریفیان، حمید شاهنگیان بودند.

«سید وحید حسینی» - کارگردان این مستند- قبل از آغاز نمایش فیلم، نکاتی درباره‌ی این اثر به این مساله اشاره کرد که با وجودِ آنکه هیچ تبلیغی روی این اثر صورت نگرفته است، مخاطبان استقبال خوبی از آن انجام داده‌اند: «هرآنچه هست تنها توصیه‌های کلامی و دهان به دهان  خود مردم بوده است. دو سال پیش، زمانی که سرباز بودم به دنبال مکانی فرهنگی می‌گشتم تا به پشتوانه فعالیت های سینمایی که انجام داده بودم بتوانم هم کار کنم و هم دوران سربازی را بگذرانم و امریه بگیرم. در همین راستا آثارم را به مراکز مختلفی بردم و در نهایت توانستم در مجموعه روایت فتح پذیرفته شوم. بعد از مدتی که در آنجا به انجام کارهایی نظیر ساخت کلیپ و تدوین مشغول بودم، خواستم که یک مستند بسازم. پس ایده ساخت مستندی در مورد موسیقی در دهه ۶۰ را که از مدت‌ها پیش در ذهنم بود با آقای همایونفر مدیریت وقت آن مجموعه،‌ مطرح کردم. آقای همایونفر از ایده استقبال کرد و من بعد از آن شروع به ساخت این مستند کردم. حمایت مجموعه روایت فتح بعد از تغییر مدیریت این مجموعه و آمدن آقای اصغر بختیاری ادامه داشت و ایشان هم به من و به فیلم لطف دارند.»

با این حال او می‌گوید که این مستند را به سفارش روایت فتح نساخته است، بلکه نگاهی مستقل و شخصی بر آن حاکم است: «بسیار شنیده ام که می‌گویند من این مستند را به سفارش روایت فتح ساخته‌ام، ولی اینطور نیست و «بزم رزم» کاملا مستقل و با نگاه  شخصی خودم ساخته شده است. همچنین ممکن است برخی تصور کنند که ساختن این فیلم به دلیل بهره گرفتن از آرشیو مجموعه روایت فتح  بوده است ولی باید بگویم که واقعا اینطور نبوده است و من برای دست یافتن به آرشیوها و تهیه این مستند سختی‌های بسیاری را متحمل شدم و هیچ حمایتی نداشتم.»

او همچنین با بیان این مطلب که مستند را به «حسین علیزاده» تقدیم کرده است؛ اضافه کرد: «می‌خواهم اکران این شب را که به نوعی آغاز راه «بزم رزم» هست به شهید حسن جنگجو،‌ که پیکرش بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت، تقدیم کنم. در فیلم صحنه ای داریم که عکس معروف شهید حسن جنگجو با عکاسی آلفرد یعقوب زاده در فیلم دیده می شود و پیدا شدن پیکر این شهید با آماده شدن فیلم برای اکران همزمان شد و به احترام شهید جنگجو و این همزمانی تصمیم گرفتم اکران رسمی «بزم رزم» را به این شهید بزرگوار تقدیم کنم.»

در مستند «بزم رزم» با حدود ۲۰ چهره موسیقی همچون حسین علیزاده، مجید درخشانی، بیژن کامکار، کامبیز روشن روان، حسام الدین سراج، علی اکبر شکارچی و ... گفتگو شده است. کارگردانِ این اثر گفته است که به موسیقی دهه‌ی 60 علاقه‌مند است؛ به خصوص آنکه تاکنون فعالیتی جدی در این حوزه انجام نشده است: «به شخصه به موسیقی دهه ۶۰ علاقه مند هستم همچنین بررسی هایی که انجام دادیم حاکی از این بود که تا به امروز به این موضوع نگاه تحلیلی نشده و فعالیتی جدی در این زمینه وجود نداشته است. البته در تلویزیون به صورت جسته و گریخته به موضوع موسیقی دهه ۶۰ پرداخته شده اما به صورت کامل نبوده است.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1396 - 12:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید وحید حسینی: این اثر با نگاه شخصی خودم ساخته شده است | موسیقی ما