برنامه یاد بعضی نفرات
 
با صدای مجید حسین‌خانی و همخوانی پوراندخت وفادار
نغمه‌های اصیل ایرانی وفادار بازخوانی شد
موسیقی ما - جاودانه‌های زنده‌یاد «مجید وفادار» با صدای «مجید حسین‌خانی» و هم‌خوانی «پوراندخت وفادار» با همراهی ارکستر «نیایش» به رهبری «احمد مقدسی‌زاده» به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه رفت.
 
اعضای ارکستر «نیایش» که متشکل از گروه زهی‌ها شامل ویُلن، ویولا، ویُلنسل و کُنترباس و بادی‌ها شامل فلوت و کلارینت، دو نوازنده هارپ که هم‌خوان ارکستر هم بودند، پیانو و نوازندگان سازهای ایرانی شامل تار و تمبک با تشویق حاضرین روی صحنه حاضر شدند. سپس «مجید حسین‌خانی» خواننده ارکستر و از شاگردان زنده‌یاد ایرج بسطامی و استاد علی‌اصغر شاه‌زیدی، و در آخر «احمد مقدسی‌‌زاده» رهبر جوان ارکستر روی صحنه آمدند تا اولین آهنگ زنده‌یاد استاد مجید وفادار را اجرا کنند.
 
در بخش اول، ارکستر قطعه «محفل هستی» با شعر معینی کرمانشاهی که پیش از این با صدای داریوش رفیعی اجرا شده بود، با صدای مجید حسین‌خانی اجرا و با تشویق حاضرین روبه‌رو شد. در قطعه دوم، رهبر ارکستر به پشت صحنه رفت و هم‌خوان ارکستر، پوراندخت وفادار، برادرزاده زنده‌یاد مجید وفادار را روی صحنه آورد تا قطعه «آشنا» با شعر بیژن ترقی اجرا شود. با حضور پوراندخت وفادار روی صحنه، حاضرین به احترام او بلند شدند و ایستاده به تشویق او پرداختند. پوراندخت وفادار (بانو فیروزه) پس از شصت سال بار دیگر روی صحنه حاضر می‌شد تا آثار عموی خود را با تنظیم احمد مقدسی‌زاده اجرا کند. با شروع اجرای این قطعه و به گوش رسیدن صدای پوراندخت وفادار حاضرین بار دیگر او را تشویق کردند.
 
«زلف پریشان» به عنوان قطعه سوم با صدای مجید حسین‌خانی اجرا شد و قطعه بعدی «راز و نیاز» با هم‌خوانی پوراندخت وفادار بازخوانی شد که تشویق حاضرین را دربرداشت.
 
در ادامه ساز و آوازی با همراهی پیانوی محمدرضا امیرقاسمی در آواز بیات اصفهان اجرا شد. این ساز و آواز ابتدا در مایه درآمد اصفهان و سپس در گوشه بیات راجه به زیبایی خوانده شد و برای پایان‌بخش قسمت اول کنسرت گروه قطعه «خنده» با کلام اسماعیل نواب‌صفا با همخوانی پوراندخت وفادار را اجرا کردند و بخش اول با تشویق حاضرین به پایان رسید.
 
پس از یک ربع آنتراکت، دکتر علیرضا امینی روی صحنه آمد و از استادان حاضر، مهمانان در سالن و متولیان فرهنگی که برای دیدن این اجرا آمده بودند تقدیر و تشکر کرد.
 
پس از سخنرانی امینی، ارکستر بار دیگر روی صحنه آمد تا قطعه «خاکستر من» با کلام اسماعیل نواب‌صفا اجرا شود. در قطعه دوم، نوازنده پیانو، محمدرضا امیرقاسمی رو به حاضرین گفت: «قطعه بعدی "عاشقم من" است که با همخوانی بانو پوراندخت وفادار اجرا خواهد شد و من اجرای پیانوی این اثر را به همسرم تقدیم می‌کنم. امیدوارم مورد پسندتان واقع شود».
 
قطعه «عاشقم من» که یکی از آهنگ‌های محبوب موسیقی اصیل ایرانی است در آواز بیات اصفهان ساخته شده و شعر آن از رهی معیری است. در ادامه قطعه‌های «دل خون»، «رفتم از یادت» اجرا شد و نوبت به ساز و آواز در بخش دوم رسید.
 
مجید حسین‌خانی در این بخش آوازی در دستگاه شور با همراهی تار رضا موسوی‌زاده خواند و فضا را برای اجرای قطعه بعدی «خوابی بود و خیالی» که در دستگاه شور آهنگسازی شده است آماده کرد. قطعه پایانی نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین ترانه‌های مجید وفادار بود با نام «شب‌های تهران» با شعری از کریم فکور که با همخوانی پوراندخت وفادار به زیبایی اجرا شد و تشویق حاضرین را دربر داشت.
 
با اجرای قطعه شب‌های تهران کنسرت به پایان رسید، اما حاضرین همچنان در سالن ماندند تا بار دیگر پوراندخت وفادار و مجید حسین‌خانی با همراهی پیانوی محمدرضا قاسمی قطعه «عاشقم من» را به عنوان قطعه «بیز» اجرا کنند. پس از اتمام این قطعه پوراندخت وفادار به حاضرین گفت من پس از شصت سال روی صحنه آمدم و در این شصت سال هرگز روی صحنه آواز نخوانده‌ام. امیدوارم مورد پسندتان واقع شده باشد.
 
این کنسرت به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد و این فرصت به علاقمندان به موسیقی ایرانی داده شد تا یک بار دیگر خاطرات شنیداری خود از آثار زنده‌یاد مجید وفادار را با همخوانی برادرزاده او پوراندخت وفادار مرور کنند.
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1396 - 15:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نغمه‌های اصیل ایرانی وفادار بازخوانی شد | موسیقی ما