برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با اختتامیه جشنواره «کُهن آواهای تنبور» و با حضور بزرگان موسیقی در روستای بانزلان
خانه تنبور کرمانشاه افتتاح می‌شود
موسیقی ما - مراسم افتتاحیه خانه تنبور ایران و مراسم اختتامیه جشنواره «کُهن آواهای تنبور» امروز در روستای بانزلان برگزار می‌شود و این در حالی است که نخستین دوره این جشنواره در حال حاضر کار خود را در کرمانشاه آغاز کرده است.
 
«فرهاد کریمی» مدیر روابط عمومی نخستین جشنواره کُهن آواهای تنبور گفت: «این جشنواره از زمستان سال گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو، مطرح شد و با گرفتن مجوزها شروع این جشنواره کلید خورد. هم‌زمان با این اتفاق دبیرخانه دائمی این جشنواره هم در شهرستان دالاهو تشکیل شد. شهرام ناظری، علی‌اکبر مرادی، کیهان کلهر، علیرضا فیض بشی‌پور، حیدر کاکی و برخی دیگر از استادان موسیقی، عضو هیات علمی جشنواره کُهن آواهای تنبور هستند. در بهار سال جاری فراخوان شرکت در جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی منتشر شد. آثار زیادی هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هیات داوران، آثار را بررسی کردند. بخش تک‌نوازی در سه گروه سنی الف، ب و ج و در بخش گروه‌نوازی هم 9 گروه به مرحله نهایی راه یافتند.»‌
 
به گفته‌ی او راه‌یافتگان به مرحله نهایی در روزهای 20 و 21 شهریور در محل خانه تنبور واقع در روستای بانزلان در کرمانشاه به رقابت با هم می‌پردازند. روز بیستم شهریور 1396 در نوبت صبح اجرای تکنوازی گروه ب و ج و بعدازظهر همین روز گروه‌نوازی‌ها برگزار می‌شود. روز 21 شهریور هم در نوبت صبح تکنوازان گروه سنی الف به رقابت می‌پردازند و بعدازظهر همین روز از ساعت 18:00 مراسم اختتامیه برگزار می‌شود. علی‌اکبر مرادی، علیرضا فیض بشی‌پور، حیدر کاکی و بهزاد مرادی داوران بخش تکنوازی هستند. علی‌اکبر مرادی، علیرضا فیض‌بشی‌پور، آرشام خرسندپور و فرزاد شهسواری هم داوری بخش گروه‌نوازی در نخستین جشنواره کُهن آواهای تنبور را برعهده دارند.
 
همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره کُهن آواهای تنبور، مراسم افتتاحیه خانه تنبور کرمانشاه هم برگزار می‌شود. قرار است در مراسم فردا چهره‌هایی چون شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر شکارچی، کیهان کلهر، پژمان حدادی و علی بوستان حضور داشته باشند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خانه تنبور کرمانشاه افتتاح می‌شود | موسیقی ما