برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آخرین هفته شهریور ماه
نور «سی مرغ صلح» بر برج آزادی می‌تابد
موسیقی ما - برنامه سمفونی نور با عنوان «سی مرغ صلح» به تهیه کنندگی و کارگردانی «امیررضا سالاری» در آخرین هفته شهریور ماه بر روی برج آزادی به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش «موسیقی ما»، این برنامه توسط موسسه فرهنگی دی سان و با حمایت کمسیون یونسکو و مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و با به کارگیری تکنیک ویدئو مپینگ همزمان با هفته جهانی صلح برگزار خواهد شد که مضمونی انسانی از صلح و روح متعالی بشر را دارد. این مفاهیم با استفاده از تصاویر نمادین با بهره گیری از هنر دنیا، از قبل از میلاد مسیح تا دوره معاصر را بر بنای شکوهمند آزادی روایت می‌کند. متن این اثر هنری را محمدرضا اصلانی نوشته که با صدای ماندگار منوچهر انور به دو زبان فارسی و انگلیسی مزین شده است.

همچنین هنرمندان بسیاری در این پروژه برای صلح همکاری می کنند كه از آن جمله مي توان به آقایان دکتر علی سلامی ، رضا وجدانی ، فرشاد عباسی ، اصغر کلابی ، شهروز جبللی و خانمها نغمه فراهانی ، ساناز مراد خان و بهاره توکلی و … اشاره كرد؛ این در حالی است که سیستم تصویری انتخاب شده در سطح تکنولوژی به‌کار برده شده در آثار فاخر جهان است. سالاری که پیش از این اثری منحصر به فرد «جان نخست» را با همین مضمون در دانشگاه تهران اجرا کرده در طراحی و اجرای این نقوش به نکوهش جنگ و ستایش صلح و به کارگیری کلام بزرگان صلح در دنیا، پرداخته است و پس از گذر از داستان آفرینش و معراج انسان به عالم قدسی و نشان دادن این راه، در نهایت به "سی مرغ" می رسد.

برنامه سمفونی نور سی مرغ صلح به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر رضا سالاری از ۲۵ تا۲۹ شهریور به مدت یک هفته هرشب از ساعت ۲۰ تا۲۲ بر روی بنای برج آزادی اجرا می شود.

همچنین در یکی از این شب ها مراسم ویژه روز صلح با حضور خانم لاروش، رئیس دفتر منطقه ای یونسکو و نمایندگان سازمان های وابسته به سازمان ملل، سفرای کشورهای خارجی، مسئولین فرهنگی و هنری و هنرمندان مطرح کشور برگزار خواهد شد.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 18:36

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نور «سی مرغ صلح» بر برج آزادی می‌تابد | موسیقی ما